رئیس فدراسیون کشتی در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد مسئولان در خصوص تهدیدها علیه کشتی ایران هیچ کاری انجام نداده اند.

رسول خادم: مسئولان هیچ کاری برای کشتی انجام نداده اند/ تهدیدهای کمیته بین المللی المپیک ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،رسول خادم درباره برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی و آخرین مذاکراتش با لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی درباره ماجرای علیرضا کریمی و احتمال محرومیت کشتی ایران توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

 -نظر شما در مورد برگزاری مسابقات انتخابی تیم های ملی چیست؟
امسال بعد از چند سال تلاش برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی به عنوان مبنای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی برای کشتی گیران مدعی در هر وزن، مسابقات انتخابی در شرایط مناسب تری با حضور مدعیان جوان و با تجربه در اوزان مختلف برگزار شد. گرچه برخی اشکالات و نواقص فنی، نگرانی هایی را برای حضور کشتی گیرانی که دارای کلاس جهانی باشند در مسابقات بین المللی پیشرو،  برای کادر های فنی تیم های ملی ایجاد کرده است. اما به هر حال امیدی در بخش فنی در کشتی کشور برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ایجاد شده است که موجب شده کشتی گیران با تمام توان بر روی تشک مبارزه می کنند.
 این موضوع بسیار ارزشمند  است هرچند شاید فراز و نشیب هایی را برای بخش فنی کشتی ایران به همراه داشته باشد، اما در نهایت برگزاری مسابقات انتخابی هم خواست مردم کشتی دوست ایران است، هم خواست خانواده کشتی، و هم به لحاظ فنی به نفع کشتی تمام خواهد شد. البته فراز نشیب های سال های گذشته، امسال به کادر های فنی تیم های ملی در بند سیزدهم از بخش توضیحات "فرآیند انتخابی تیم ملی" ، اختیارات بیشتری نسبت به سال های قبل داده است. در واقع براساس این بند که مصوب هیات های کشتی استان های کشور می باشد، گرچه مسابقات انتخابی تیم ملی مبنای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی است،  اما کادر های فنی می  توانند براساس عملکرد و کارنامه خارجی کشتی گیران برتر هر وزن  در رقابت های انتخابی تیم ملی،  و نیز عملکرد فنی و انضباطی کشتی گیران مذکور در اردوها، در نهایت کشتی گیر واجد شرایط برای پوشیدن پیراهن تیم ملی را از میان  کشتی گیران برتر هر وزن در مسابقات انتخابی تیم ملی تشخیص داده و به شورای فنی جهت تصمیم گیری نهایی معرفی کند، البته بدیهی است باز هم در تصمیم گیری های نهایی نتیجه انتخابی تیم ملی ملاک اول خواهد بود اما عملکرد و کارنامه خارجی نیز در تعیین ملی پوش هر وزن از میان نفرات برتر انتخابی تیم ملی در اوزان مختلف،  تاثیر بسیار  جدی خواهد داشت.

-تکلیف کشتی گیران دارای مجوز پزشکی چه می شود؟
کشتی گیرانی که با اعلام هیئت کشتی مربوطه و تا پیش از زمان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، مجوز پزشکی داشته اند و این مجوز به تائید کمیته ویژه پزشکی رسیده است باید بدانند که طبق فرآیند انتخاب تیم های ملی، مرجع تشخیص این موضوع شورای فنی خواهد بود. شورای فنی و کادرهای فنی در ارتباط با تعیین و تکلیف چنین کشتی گیرانی در جلسات مربوطه تصمیم گیری خواهند کرد .

-جلسه چند روز گذشته شما با توجه به فراز ونشیبهای این چندماه چگونه بود؟
جلسه‌های با لالوویچ (رییس اتحادیه جهانی کشتی) بعد از ماجرای علیرضا کریمی در مسابقات لهستان و ورود کشتی ایران به محرومیت های جدید و سنگین، دیگر مانند قبل نیست.

- یعنی چطور است؟
در این جلسات شاید برخی از موارد مربوط به فعالیت های بین المللی کشتی ایران هم که قبلا از مهم ترین موضوعات کشتی ما بود، حل و فصل شود، اما با توجه به شرایط جدیدی که پیدا کرده ایم، به هر حال برای ما تلخ به پایان می رسد.

- مگر در مورد مسئله رویارویی کشتی گیران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی هم صحبت شد؟

بله طبیعتا بخشی از زمان جلسه به بیان موضوع اصرار و پیگیری کمیته بین المللی المپیک در این باره گذشت.

-موضع شما چه بود؟

وقتی لالوویچ  بر پیگیری های کمیته بین المللی المپیک تاکید می کند و مستنداتی در این باره بیان می دارد که نشان از تهدیدات جدی دارد که کشتی ایران ممکن است بزودی با آن مواجه شود، و بعد می پرسد شما برای این شرایط جدید و جرائم سنگینی که با آن مواجه خواهید شد، چه کرده اید؟ مسوولان سیاسی شما چه می خواهند بکنند؟ هیچ پاسخی نیست که به او بدهیم. لالوویچ کاملا متوجه تنها بودن کشتی ایران در این میدان بزرگ سیاسی شده است و این موضوع  به شدت بر مواضع کشتی ایران در این جلسات اثر دارد.

- یعنی هنوز همکاری از سوی مسئولانی که شما به آنها مسئله محرومیت ها را اعلام کردید، صورت نگرفته است؟
خیر. رجال سیاسی که بارها و بارها از آنها خواسته شده است برای دفاع از قهرمانان ملی کشتی ایران به میدان بیایید و تیم  دیپلماسی ویژه ای را که متشکل از نمایندگان سازمانهای دیپلماتیک کشور است، روانه کمیته بین المللی المپیک کنند، تا کنون هیچ پیگیری نکرده اند. احتمالا در نهایت،  چند روز دیگر می خواهند با فرستادن نمایندگانی از  کمیته ملی المپیک و یا وزارت ورزش برای انجام جلسه ای با کمیته بین المللی المپیک، بگویند فعالیت دیپلماتیک خود را در حمایت از قهرمانان ملی انجام دادند و باز هم طبق معمول هر اتفاقی بیفتد و محرومیتی دامن گیر  قهرمانان ایران شود، بر گردن کشتی گیر، مربی و فدراسیون باشد و آقایان آنقدر دور بایستند که دیده هم نشوند. باید صریحا از مسولان مربوطه خواست، رجال محترم، لطفا چنین اشتباهی را نکنید. همه خوب می دانیم که بار مسئولیت دیپلماتیک چنین موضوع مهمی را نمی‌توان بر دوش دستگاه ورزش انداخت. دستگاه ورزش برای ورود به چنین موضوع پیچیده ای نه ابزار دیپلماتیک دارد و نه اختیارات دیپلماتیک. دستگاه ورزش فقط می‌تواند  نقطه اتصال دستگاه دیپلماسی به نهادهای بین المللی ورزش باشد. آقایان باید پای کار خودشان بایستند و برای قهرمانان ملی مردم به میدان بیایند و صادقانه کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.