اولین روز از آخرین هفته اردیبهشت‌ماه در فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که ۸ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش ۱۳۲ میلیارد تغییر مالکیت یافت.

ارزش معاملات در بازار صندوق‌های قابل معامله به ۱۳۲ میلیارد تومان رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز شنبه مورخ ۲۲/۰۲/۹۷ شاخص کل فرابورس ایران با بیش از ۴ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۷۴ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه نزدیک به ۲۳۷ میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال رسید.

 در مجموع بازار‌های اول و دوم فرابورس شاهد جا‌به‌جایی نزدیک به ۱۱۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۲۵ میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «زاگرس» با بیش از ۷۸  میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نزدیک به ۳۰ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

همچنین سه تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از ۱۱۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱۹ میلیارد ریال معامله بودند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز بیش از یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بیش از یک هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت ۸۳۵ هزار ورقه بهادار به ارزش ۷۳۴ میلیارد ریال، «اشاد۹۴» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۱۰۰ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال معامله شده است؛ با نقل‌وانتقال بیش از ۳۲ هزار ورقه امتیاز تسهیلات مسکن مهر ۹۶ با ارزشی بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال، این اوراق بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز تسه‌ها به خود اختصاص داد.

امروز همچنین نماد‌های «ذوب»، «زاگرس» و «اپرداز» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند و نماد‌‌ «مارون» با بیش از ۲ واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌ بر شاخص کل فرابورس بود تا در نهایت این نماگر با ۴ واحد رشد، در ارتفاع ۱۰۷۴ واحدی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.