مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امیدوارم، تا پایان سال جاری، بتوانیم 28 پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی این استان را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

28 پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

 حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی کاشمر که در کتابخانه عمومی 14 معصوم(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکاتی که مورد دغدغه همه ما بوده، بحث ارتقای سطح مطالعه و انس مردم با کتاب و کتاب‌خوانی است.
وی بابیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی امر کتاب و کتاب‌خوانی در کشور است، افزود: کتابخانه‌های عمومی متعلق به همه مردم، بخش‌ها و گروه‌ها است، بنابراین مردم در مدیریت و اداره آن و همچنین زنده نگه‌داشتن و پویایی آن باید نقش ایفا کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت در کتابخانه‌ها تأثیرگذار بوده، یک بخش است، اما پویایی و سرزندگی آن وابسته به مشارکت همه بخش‌ها و عموم مردم بوده، یادآور شد: آنچه باید مورد توجه اقشار مختلف و نهادهای فرهنگی در جامعه قرار گیرد، همت عمومی برای رغبت مردم به امر کتاب‌خوانی است.
وی با اشاره به اینکه همه ما به اهمیت مسئله کتاب‌خوانی واقف هستیم، ادامه داد: اینکه ما چقدر تلاش می‌کنیم که مردم را به بحث کتاب‌خوانی دعوت می‌کنیم، مهم است، بنابراین انتظار داریم، مدیران و دست‌اندرکاران زمانی را در کتابخانه‌ها حضور یابند و ساعتی را در فضای کتابخانه به مطالعه بپردازند، چراکه این اقدام نوعی دعوت مردم به کتابخانه و کتاب‌خوانی است.
سبزیان یادآور شد: حضور مدیران در کتابخانه‌های عمومی به‌صورت نمادین بیانگر این مطلب است که کتاب‌خوانی اهمیت بالایی دارد و مدیر عالی‌رتبه شهرستان با همه مشغله و دغدغه‌های که دارد، زمانی را برای بحث کتاب‌خوانی و حضور در کتابخانه عمومی اختصاص می‌دهد.
وی بابیان اینکه علاقه‌مند هستیم حضور مسئولان کاشمری در کتابخانه‌ها مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.