درآمد سالانه محصولات بخش کشاورزی شهرستان بردسکن علیرغم کمبود شدید منابع آبی 700 میلیارد تومانی بوده است.

درآمد 700 میلیارد تومانی فروش محصولات کشاورزی شهرستان بردسکن

  به گزارش قدس انلاین، مدیرجهادکشاورزی بردسکن از درآمد ناخالص سالانه 700 میلیارد تومانی محصولات بخش کشاورزی علیرغم کمبود شدید منابع آبی دراین شهرستان خبرداد.

حسین محمدی افزود: شهرستان بردسکن دارای 580 منبع آبی شامل چاه عمیق و نیمه عمیق، قنات و چشمه است که دراینباره بیشتر منابع آبی شهرستان با افت شدید منابع آبی و خشک شدن قنوات و چشمه سارها مواجه شده است.

 وی آب استحصالی سالانه در بخش کشاورزی را 274 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: خشکسالی ها و بروز آفت ها و سرمازدگی ها در سال های قبل باعث شده است 100  درصد باغات انجیر و انار منطقه کف بر شود به طوری فقط در محصول انار تولید شهرستان از 69 هزار تن به 7 هزار تن کاهش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: شهرستان بردسکن در محصولات باغی و زراعی از جمله انجیر، انار، پسته، زعفران و انگور رتبه های اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده است ولی خشکسالی و کمبود آب و افت شدید منابع زیر زمینی باعث شده است سطح زیرکشت محصولات کاهش پیدا کند.

 وی گفت: بیش از 85 درصد جمعیت شهرستان بردسکن به نوعی در شغل کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند و از آن طرف اقتصاد مردم منطقه بر پایه کشاورزی است و در واقع حمایت از کشاورزان حمایت از تولیدات داخلی است.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن افزود: درآمد بهره برداران بخش کشاورزی آنچنان پایین آمده است که توان پرداخت وام خود را ندارند و باید متولیان امر نسبت به استمهال وام کشاورزان اقدام کنند.

 محمدی اظهارداشت: هزار و 500 فقره تسهیلات در بانک کشاورزی به مبلغ 200 میلیارد ریال وجود دارد که معوقه شده است و کشاورزان ودامداران توان پرداخت آن را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.