قدس انلاین : مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی از 28 پروژه نیمه تمام در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این تعداد پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

امسال 28 پروژه نیمه تمام کتابخانه های خراسان رضوی به پایان میرسد
به گزارش قدس انلاین،  حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان ظهر امروز 22 اردیبهشت‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر که در محل کتابخانه چهارده معصوم برگزار شد، ارتقاء سطح مطالعه و انس مردم با کتاب و کتابخوانی را یکی از دغدغه‌های جدی دانست و گفت: هر چند نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی امر کتاب و کتابخوانی در کشور است اما این نهاد عمومی بوده و متعلق به همه مردم، بخش‌ها و گروه‌ها است به همین خاطر در زنده نگه داشتن و پویایی آن همه مردم دخیل هستند.
وی با بیان اینکه هرچند دولت در اداره کتابخانه‌ها تاثیر گذار است اما پویایی و سرزندگی به مشارکت همه بخش ها و عموم بستگی دارد، عنوان کرد: جای خرسندی است که امروز نهاد امامت جمعه کاشمر در خصوص ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی اعلام آمادگی می کند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بدون شک استمرار این ارتباط را دنبال خواهیم کرد، همت عمومی برای رغبت مردم به کتابخوانی را ضروری دانست و افزود: شاید همه اهمیت مسئله کتابخوانی را واقف باشیم اما اینکه چه مقدار تلاش می کنیم و اینکه چه میزان مردم را به موضوع کتابخوانی دعوت می کنیم بسیار مهم است.
وی با اعلام اینکه از مسئولان انتظار داریم نه تنها خودشان در کتابخانه ها حضور فعال داشته باشند بلکه مردم را به حضور در این اماکن دعوت کنند، حضور مسئولان در کتابخانه های عمومی به صورت نمادین را بیانگر اهمیت بالای کتابخوانی دانست و گفت: از مسئولان می خواهیم مسئولان در ماه مبارک رمضان حضور پررنگ تری در کتابخانه ها داشته باشند.
سبزیان با بیان اینکه دوست داریم حضور مسئولان در کتابخانه ها رسانه ای شود، از کاشمر به عنوان قطب رسانه ای شهرهای استان خراسان نام برد و افزود: بدون شک این رفتار مدیران با واکنش های رسانه ای مواجه خواهد شد.
وی در ادامه با دعوت از خیرین جهت ساخت کتابخانه ها و تجهیز آنها بیان کرد: منابع دولتی محدود بوده و در بسیاری مواقع برای شروع یک پروژه با محدودیت های جدی مواجه هستیم که اگر کمک خیرین نباشد پروژه ها به نتیجه نخواهد رسید.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی در ادامه از 28 پروژه نیمه تمام در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این تعداد پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه شروع یک پروژه سرفصل جدیدی می خواهد، اظهار کرد: هرچند منابع مالی محدود است و تلاش می کنیم از ظرفیت دولتی استفاده کنیم اما امیدمان بیشتر به خیرین است.
سبزیان با اشاره به اینکه با همت خیرین کتابخانه سیار کاشمر با اعتبار 160 میلیون تومانی به بهره برداری رسیده است، افزود: 140 میلیون تومان این اعتبار توسط یکی از خیرین و 20 میلیون تومان با مشارکت نهاد کتابخانه ها تامین شده است.
وی با اعلام اینکه باید به ظرفیت خیرین بیشتر توجه شود، بیان کرد: از خیرین انتظار داریم در کنار مسجد سازی و مدرسه سازی کتابخانه سازی را هم در اولویت کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه بدون شک آینده سازانی پر افتخار را در همین کتابخانه های عمومی خواهیم داشت، اظهار کرد: امروز در روستای محروم اوندر از توابع بخش کوهسرخ کتابخوان‌های بسیار خوبی داریم.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه امیدواریم روز به روز اهتمام مردم به موضوع کتابخوانی افزایش پیدا کند، گفت: کاشمر در خصوص کتابخوانی از رتبه بسیار بالایی در سطح استان برخوردار است.
وی یکی از مهمترین دغدغه ها در خصوص کتابخوانی را جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و افزود: پیش بینی شده امسال استان خراسان رضوی به نسبت سال قبل رشد بسیار بالایی داشته باشد.
سبزیان با بیان اینکه سال قبل 12 هزار و 762 نفر از مردم شهرستان کاشمر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که رتبه سوم این مسابقات در سطخ استان به کتابخانه شهید مدرس این شهر با سه هزار و 806 نفر اختصاص یافت، اظهار کرد: باید در این جشنواره ها محتوایی تر عمل کنیم.
وی نشست های کتابخوان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در این نشست ها اشتراک کتاب های خوانده شده مبنای نظر است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این نشست ها در کاشمر به نسبتی که تعهد داده شده از رشد 113 درصدی برخوردار بوده است، افزود: به طور میانگین برای هر کتابخانه 12 نشست برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.