۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 599973

قدس آنلاین:به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در قالب ۷۵ گروه ثابت و سیار از کارشناسان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اجرا می‌شود.

تشدید نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، گفت: کلیه مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل: مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در اقصی نقاط سطح استان و بویژه شهرستان مشهد تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و بطور مستمر بازرسی می‌شوند.

دکتر احمد شریعتی از شهروندان خواست ضمن توجه به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در هنگام تهیه انواع فراورده‌های خام دامی تازه و منجمد، فراورده خام دامی مورد نیاز خود را به مقدار نیاز و از مراکز عرضه مجاز و مورد اطمینان تهیه کنند.

وی گفت: عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی، شایسته است کلیه شهروندان جهت پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های غذازاد و همچنین بیمارهای مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بویژه موارد تخلف مذکور، مراتب را در مشهد با شماره‌تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵، ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۳۶۲۳۳۰۷۵ (پیام‌گیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان)، ۱۵۱۲ (مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) و در شهرستان‌ها به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم صورت پذیرد.

شریعتی از آمادگی سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز با شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ و نیز ادمین‌های فضای مجازی به آدرس rkhdampezeshki @ در پیام رسان‌های «سروش» و dampezeshki@ در «آی گپ» جهت اعلام موارد تخلف و رسیدگی به آن‌ها خبر داد. وی یادآور شد در این خصوص و در جهت اجرای هرچه بهتر طرح در جهت تامین امنیت غذایی جامعه، هماهنگی لازم با سایر نهادهای مرتبط در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.