گیلان - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:منابع گیاهی ایران بیش از ۸ هزار گونه است که بیش از ۶۰ درصد این منابع گیاهی،با دنیا مشابهت دارد.

ایران بیش از ۸ هزار گونه منابع گیاهی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،،دکتر غلام‌رضا امین در دومین جشنواره «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» با بیان این‌که همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این امر ستودنی است،اظهار کرد:اقلام دارویی،مسمومیت غذایی،اقلام مکمل‌های غذایی،انواع نوشیدنی‌ها و اقلام آرایشی بهداشتی،منابع گیاهی،منابع حیوانی و...از جمله فرآورده‌های طبیعی است.

وی ادامه داد:در این زمینه منابع گیاهی ایران بیش از ۸ هزار گونه است که بیش از ۶۰ درصد این منابع گیاهی،با دنیا مشابهت دارد .

دکتر امین با اشاره به این‌که از ۱۶ اقلیم آب و هوایی جهان، ۱۱ اقلیم در کشور و ۹ اقلیم در گیلان وجود دارد،گفت:از لحاظ منابع حیوانی،تنها گونه زالو در دنیا،به استان گیلان اختصاص دارد و گیلان در این خصوص یکی از مهمترین مراکز به شمار می‌رود .

شناسایی ۶۲۰ گونه گیاه دارویی در کشور

دکتر محمد حسین صالحی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در ادامه با بیان این‌که پیشرفت علوم پزشکی و داروسازی در دنیا نسبت به رشته‌های علمی دیگر بیشتر است،گفت:بیشتر داروهای حیاتی ریشه مستقیم یا غیر مستقیم گیاهی دارد و می‌توان گفت ۴۰ درصد گیاهی و ۶۰ درصد صنعتی است

وی گیاهان دارویی را منبع و آزمایشگاه خدادادی ذکر کرد و افزود: ۶۲۰ گونه گیاه دارویی در روی زمین شناسایی شده اما هنوز صاحب نظران با ۹۸ درصد از رمز و راز این گیاهان آشنا نیستند .

در راستای اهداف بسته توسعه دانش گیاهان دارویی،دومین جشنواره «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» دانشگاه علوم پزشکی گیلان با محورهای آشنایی با گیاهان دارویی و داروهای گیاهی،فیتوتراپی در بیماری‌های مرجع و داروسازی سنتی،با حضور ریاست دانشگاه و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از اساتید گروه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی تهران،در سالن همایش دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد و در پایان از سه پوستر برتر تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.