گیلان- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیاهان دارویی فرصت مغتنمی برای گیلان است،گفت:استان گیلان اولین تولید کننده گیاهان دارویی در کشور است.

گیلان اولین تولید کننده گیاهان دارویی در کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک در دومین جشنواره «گیاهان دارویی و داروهای گیاهی» با بیان این‌که برای کسب هر موفقیتی، قطعا زحمات زیادی صورت می‌گیرد،گفت:اختصاص ماموریت بسته گیاهان دارویی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی گیلان،فرصت مغتنمی برای استان گیلان است.

وی با اشاره به چشم‌انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی ده سال آینده «پیشرو در بین دانشگاه‌های نسل سوم» افزود:در این راستا فرصت بسیار مهمی برای گسترش گیاهان دارویی فراهم شد و تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی هر دو در استان گیلان شکل گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه گسترش گیاهان دارویی را ماموریت ویژه دانشگاه ذکر کرد و گفت:باغ گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دوسال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است و استان گیلان به لحاظ دارا بودن شرایط اقلیمی خاص (جلگه،جنگل،مرتع و اقیلم خشک)شرایط خاص و مناسبی برای گیاهان دارویی دارد .

یوسف‌زاده با بیان این‌که رونق اقتصاد گیلان در آینده، از گیاهان دارویی خواهد بود،تصریح کرد:با زیر ساخت‌های لازم بی‌شک،اقتصاد گیاهان دارویی از منابع زیر زمینی بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد:با توجه به پتانسیل و توانمندی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،باغ گیاهان دارویی در محوطه این دانشکده،تاسیس شد و بیش از ۱۵۰ گونه گیاهان بومی و غیر بومی با اطلاعات کامل علمی در حال شناسایی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان،استان گیلان را اولین تولید کننده گیاهان دارویی در کشور دانست و یادآور شد: بسیاری از گیاهانی که مردم گیلان در غذاهای خود استفاده می‌کنند،خاصیت دارویی دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.