مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری و جابه‌جایی کانتینر در فروردین‌ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد رشد داشت.

رشد ۱۵۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار ‌

به گزارش قدس آنلاین،بهروز آقایی با اشاره به افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار بیان کرد: کل عملیات تخلیه و بارگیری کالا در نخستین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۰ درصد رشد داشت.

آقایی با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی پهلوگیری شناورهای بالای یک‌هزار تن به اسکله های بندر چابهار اضافه کرد: در تخلیه کالاهای نفتی نیز ۱۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش رشد هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از اقدامات ما در بندر چابهار برای ترانزیت و ترانشیپ کالا تسهیل قوانین و مقررات ورود کالاهای ترانزیتی کشاورزی و نباتی با هدف سرعت و کاهش هزینه‌های حمل از طریق کشور با اهتمام به صیانت از منابع کشاورزی و باغی کشور با توجه به بازار صادرات و واردات کالای کشاورزی بوده و همچنین تلاش برای تقویت بخش خصوصی حمل و نقل زمینی و حذف موانع اداری در استفاده از ناوگان داخلی و خارجی است.

آقایی اظهار داشت: بندر چابهار با داشتن مزایا و ظرفیت‌های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد و این بندر اقیانوسی به عنوان پل دسترسی به کشورهای اسیای میانه مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار گرفته است.

 در مجموعه فازهای توسعه‌ای بندر شهید بهشتی چابهار که پنج فاز تعیین شد ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۸۲ میلیون تن خواهد رسید.

چندی پیش به دستور وزیر راه و شهرسازی در راستای مسئولیت شهروندی و امکان دسترسی مردم به سواحل، فاز پنجم توسعه‌ای بندر شهید بهشتی چابهار از مطالعات حذف شد تا دسترسی مردم به سواحل تسهیل شود، بنابراین برای چهار فاز ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۷۷ میلیون تن خواهد رسید. طول اسکله‌ها ۵۷۹۰ متر و ۲۱ پست اسکله ساخته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.