کرج-رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور گفت: براساس ارزیابی ها بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان آموزشکده های فنی کشور جذب بازار کار می شوند واین خود گویای اثرگذاری این دانشگاه براشتغال کشور است.

۷۰ درصد فارغ التحصیلان جذب بازار کار می شوند/گسترش فعالیت به کشورهای مسلمان همسایه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابراهیم صالحی عمران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز یکشنبه در آموزشکده دختران کرج برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ دانشکده وآموزشکده فنی وحرفه ای در کشور فعال است  وبیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۵۰ رشته در آن تحصیل می کنند.

وی افزود: بیش از یکهزار کارگاه و آزمایشگاه مجهز در سطح کشور نیز در اختیار دانشجویان قرار گرفته  ومفاهیم ومهارت های لازم به وسیله مربیان مختلف به دانشجویان منتقل می شود.

صالحی عمران البرز را یکی از استان های اول کشور در میان دانشگاه های فنی وحرفه ای از جهت تعداد دانشجو عنوان کرد و گفت: در مجموع ۳۷۰۰ دانشجو در ۲۲ رشته مهارتی در دو آموزشکده دختران و پسران این استان تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور با بیان اینکه این دانشگاه مهارتی است و وهدف اصلی آن تربیت تکنسین برای صنایع مختلف کشور است گفت: خوشبختانه این دانشگاه توانسته جایگاهی موثر در آموزش عالی کشور ایفا کند و اثرگذاری مطلوبی در حوزه اشتغال  وتولید داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند گفت: به این آمار بسنده نکرده ایم و در تلاشیم میزان اشتغال فارغ التحصیلان را با اتخاذ تمهیدات مختلف وتقویت آموزش ها بالا ببریم.

صالحی عمران با انتقاد از افزایش بی رویه دانشگاه های نظری در کشور طی سال های اخیر گفت: متاسفانه این رویه سبب شده شاهد اشباع بخش باشیم و برخی دانشگاه ها با ظرفیت های پایین فعالیت کنند در حالی که دانشگاه های فنی وحرفه ای رشد کمی وکیفی را به شکل توامان داشته اند.

اخذ مجوز ۳۷۰ رشته تحصیلی در کارشناسی ناپیوسته

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور از اخذ مجوز جذب دانشجو در کارشناسی ناپیوسته ۳۷۰ رشته از شورای گسترش آموزش عالی کشور خبرداد و گفت: تاکنون دانشگاهی نتوانسته این میزان اخذ مجوز داشته باشد وبه طور قطع با این اتفاق دانشگاه فنی وحرفه ای کشور در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

وی موضوع اشتغال را یک دغدغه برای کشور به خصوص خانواده ها دانست و گفت: آمار قابل توجه جذب فارغ التحصیلان فنی وحرفه ای به بازار کار می تواند محرک و انگیزه خوبی باشد تا فرزندان به سمت تحصیل در این دانشگاه سوق پیدا کنند چرا که اخذ مدارک تحصیلی نظری کارایی لازم را ندارد.

صالحی عمران با اشاره به اینکه کارگاه ها و آزمایشگاه های سراسر کشور از امکانات و تجهیزات به روز برخوردار هستند گفت: این موضوع در دانشگاهای مراکز استان ها شرایط بهتری دارد ضمن آنکه همواره تلاش کرده ایم بر کیفیت وخدمات کارگاهی و آزمایشگاهی آموزشکده ها بیفزاییم.

آمادگی برای همکاری مشترک با صنایع

وی از اعلام آمادگی دانشگاه فنی وحرفه ای برای همکاری مشترک با صنایع و کارخانجات مختلف خبرداد و گفت: در این راستا این آمادگی را داریم تا با تجهیز کارگاه ها وآزمایشگاه های موجود از سوی آنها از ظرفیت ایجاد شده برای آموزش کارکنان استفاده کنند ضمن آنکه از نیروهای تربیت شده مراکز دانشگاهی ما نیز بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور ادامه داد: ۷۰ درصد ظرفیت دانشگاهی ما در اختیار پسران و الباقی به دختران اختصاص دارد وتلاش شده رشته های فعال براساس نیاز بازار و ظرفیت های موجود تدریس شود.

صالحی عمران توسعه فعالیت های این دانشگاه در سطح بین المللی را یکی از برنامه های مدنظر عنوان کرد و گفت:برنامه ریزی شده تا برای توسعه مهارت های عملی به سایر کشورها اقدام شود و بتوانیم خدمات آموزشی خود را در کشورهای مسلمان همچون عراق و افغانستان نیز گسترش دهیم.

وی به دیدار با استاندار البرز اشاره کرد و گفت: نشست با استانداران کشور وبهره مندی از ظرفیت های استان برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای یکی از برنامه های ما است لذا در این راستا صبح امروز دیداری با استاندار البرز داشتیم.

این مسئول افزود: در این دیدارضمن بررسی آخرین وضعیت آموزش های فنی وحرفه ای در استان صنعتی البرز در خصوص همکاری مشترک بحث وتبادل نظر شد.

صالحی تصریح کرد: مقرر شد درآینده نزدیک تفاهم نامه ای میان دانشگاه فنی وحرفه ای کشور و استانداری البرز منعقد شود تا سطح همکاری ها برای تربیت هر چه بیشتر نیروی کار وتکنسین در استان تقویت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.