قدس انلاین : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان از اعطای نشان حکیم ابوالقاسم فردوسی به ۳ شخصیت برجسته ملی همزمان با بزرگداشت فردوسی در مشهد خبر داد.

نشان حکیم ابوالقاسم فردوسی بر سینه ۳ شخصیت ملی

به گزارش قدس انلاین ، سید سعید سرابی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت روز فردوسی در این استان پیشینه ۱۷ ساله دارد، اما از سال ۹۵، بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی روز ملی فردوسی نامگذاری شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های متناسب با روز بزرگداشت فردوسی طراحی شد و ستاد بزرگداشتی با حضور دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و تشکل‌های مردمی تشکیل شد که اتفاقات بسیاری را با محوریت این ستادها انجام می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه مجموعه‌ای از برنامه‌ها را دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی کردند که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های خصوصی اعم از موسسه شاهنامه طوس و خردسرای فردوسی هم عضو ستاد بزرگداشت هستند، اظهار داشت: ۴۰۰ رخداد و فعالیت فرهنگی و هنری در روزهای منتهی به روز ملی فردوسی در مشهد وخراسان رضوی برگزار می‌شود.

سرابی با اشاره به اینکه مراسم اعطای نشان فردوسی از سال ۹۳ انجام می‌شود، یادآور شد: تاکنون ۱۷ نفر نشان فردوسی را دریافت کرده‌اند و امسال هم همزمان با مراسم پاسداشت روز فردوسی اعطای نشان حکیم ابوالقاسم فردوسی به ۳ شخصیت برجسته انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همایش علمی و پژوهشی فردوسی با همکاری قطب فردوسی‌شناسی و انجمن دبیران ادبیات خراسان رضوی در ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و تاکنون 148 مقاله به این همایش رسیده که از این تعداد، ۹۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و همچنین در مراسم این همایش، ۱۵ نفر سخنران حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه کتاب مجموعه مقالات فردوسی در همایش علمی و پژوهشی فردوسی در ۷۱۰ صفحه به‌صورت مکتوب و الکترونیک رونمایی می‌شود، متذکر شد: هشتمین کنگره بین المللی شعر از توس تا نیشابور از ۲۴ تا ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و تاکنون یک هزار و 350 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده که بیشترین آثار ارسالی از سمنان بوده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.