معاون فرهنگی شهرداری مشهد از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خانه‌های شاهنامه در تمامی مناطق شهرداری مشهد خبر داد.

خانه‌های شاهنامه در مشهد راه‌اندازی می‌شود

هادی بختیاری در نشست خبری مشترک با مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: شهرداری مشهد در دوره جدید و در افق طولانی‌تر اقداماتی را در دستور کار قرار داد و کمیسیون ویژه توس تشکیل شد و در حوزه فرهنگی بخش ساختاری را برای توس تعریف کردیم و به طور ویژه در سال جاری ردیف بودجه‌ای را برای توس دیدیم.

وی افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌ای را با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امضا کردیم تا در بازپیرایی جلوخان مشارکت کنیم.

بختیاری ادامه داد:  برای 25 اردیبهشت رویدادهای فرهنگی را تلاش کردیم در سطح شهر ایجاد کنیم تا محتوی شاهنامه برای مردم و به ویژه نسل جوان معرفی شود.

معاون شهردار مشهد افتتاح نمایشگاه هنری، اجرای دوتئاتر در برخی خیابان‌ها و برخی پارک‌های شهر و شاهنامه‌خوانی در مدارس را از برنامه‌های بزرگداشت فردوسی عنوان کرد و گفت: در فضاهای تبلیغاتی شهر نیز نام و یاد فردوسی نگه داشته شده است، هم چنین در بولوار شاهنامه تصاویری از مشاهیر توس را اکران کردیم تا یادآور نام آوران توس باشیم.

وی با بیان این که مسابقات کشتی با چوخه در منطقه 12 برگزار خواهد شد، افزود:کارناوال دوچرخه سواری با لباس‌های منقش به تصاویر مرتبط با فردوسی از میدان استقلال تا میدان فردوسی برگزار می‌شود.رویداد نوآفرینی با شاهنامه که از صاحبان کسب و کارهای فرهنگی با موضوعیت شاهنامه دعوت شده و تاکنون 250 نفر نیز برای این کارگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد تصریح کرد: از مردم برای حضور در برنامه نقالی‌خوانی و شاهنامه خوانی روز 24 اردیبهشت در محل میدان فردوسی در کنار نقاشی‌های شاهنامه دعوت شده و شهروندان می‌توانند از برنامه‌های تدارک دیده شده استفاده کنند. همچنین مسابقه تیم فوتسال هنرمندان به صورت نمادین در سالن شهدای شهرداری منطقه 12 برگزار می‌شود.

بختیاری با بیان این که خانه شاهنامه در منطقه یک شهرداری راه اندازی شده گفت: در همه مناطق شهرداری تلاش می‌کنیم که حداقل یک خانه شاهنامه راه‌اندازی و در 12 منطقه شهرداری خانه شاهنامه داشته باشیم.در خانه شاهنامه افرادی به عنوان راوی شاهنامه حضور دارند و برنامه‌هایی ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان اجرا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.