سراوان-شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: در سال جاری ۴۰ هزار تن خرما از نخلستان های سراوان برداشت و وارد بازار مصرف داخل و خارج کشور می شود.

تولید۴۰ هزار تن خرما در شهرستان  سراوان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: سطح زیر کشت در این شهرستان ۱۳  هزار هکتار است که هشت هکتار از این سطح به صورت پراکنده و دیمی، چهار هکتار به صورت رقم مضافتی و هزار هکتار دیگر سایر ارقام است.
کمالی میزان تولید خرما در سراوان  را ۴۰ هزار تن اعلام کرد و تصریح کرد: رقم ربی آن نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا از بازارپسندی بهتری برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان با تأکید بر اینکه خرمای ربی سراوان سال گذشته موفق به اخذ گواهینامه ارگانیک از اتحادیه اروپا شده خاطرنشان ساخت: ارگانیک یعنی هیچ نوع سم و کود شیمیایی برای تولیدات این خرما به کار نرفته است.
وی  افزود: اکنون سه سردخانه با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای نگهداری محصولات خرما با ارزش افزوده بالا در دست احداث داریم و در بحث فراورده‌های خرمایی اعم از خمیر خرما، شیره خرما، شکلات خرمایی، و  سرکه خرما پیشرفت‌های زیادی را کسب نموده  ایم.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: یکی از هدیه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بهره برداران سیستان و بلوچستان ،آبیاری تحت فشار است که در سال گذشته اولین آبیاری تحت فشار تمام اتوماتیک و هوشمند در شهرستان سراوان به بهره‌برداری رسید که ۱۵ درصد هزینه آن را کشاورزان و ۸۵ درصد را دولت متقبل شده است.
 کمالی افزود: در حال حاضر بالای هزار هکتار عملیات طراحی و نقشه برداری از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شده که در ماه‌های آینده برای استفاده درست و بهینه از آبیاری در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.