همدان- مدیر فرودگاه همدان مطرح کرد: حفظ و پایداری پروازها همدان – تهران برای استان مهم است.

حفظ و پایداری پروازها همدان – تهران برای استان مهم است

به گزارش قدس آنلاین ،  سهراب کلوندی از روند رو به رشد پروازهای همدان ـ تهران خبر داد و اظهار کرد: پروازهای همدان ـ تهران و بالعکس از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به رویداد ۲۰۱۸ حفظ و پایداری این پروازها برای استان مهم است.

وی تصریح کرد: از آغاز پرواز همدان ـ تهران که از فروردین امسال شروع شده است، ۴۸ پرواز انجام شده که ۹۵۸ نفر از این طریق جابجا شده‌اند.

مدیر فرودگاه همدان با ابراز نگرانی از انجام پرواز همدان ـ تهران با ظرفیت یک سوم هواپیما خاطرنشان کرد: پروازها با میانگین ۲۰ نفر مسافر همراه بوده است که این وضعیت مناسبی نیست‌.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای عقد قرارداد قرار بود پروازها با حداقل ۵۰ درصد ظرفیت هواپیما انجام شود، گفت: ۵۰ درصد ظرفیت جا به جایی مسافر هزینه خود هواپیماست در حالی که اکنون پروازهای ما با تقریباً ۳۳ درصد همراه است که در این صورت شرکت متضرر خواهد بود.

فرصت دو ماهه برای تثبیت پرواز همدان ـ تهران

کلوندی با بیان اینکه تبلیغات برای پرواز تهران ـ همدان از طریق صدا و سیما، نصب بنر در سطح شهر و نصب بیلبردهایی در میادین اصلی شهر انجام شده است، افزود: از طریق ۵۰ آژانس نیز جلسه داشتیم که بتوانند مسافر جذب کنند اما تاکنون همکاری لازم را نداشتند در حالی که اگر هر آژانس حداقل یک نفر را در روز برای پرواز تهران جذب کند، ظرفیت هواپیما پر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فرصت دو ماهه برای تثبیت پرواز تهران و پر شدن ظرفیت حداقل ۵۰ درصد هواپیما به همدان داده شده است، گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان را در پیش داریم و در این ماه نیز کاهش مسافر خواهیم داشت، بنابراین ماندگاری پرواز تهران در خطر است.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه در میان آژانس‌های همدان تنها هگمتان پرواز همکاری دارد، افزود: در سال ۲۰۱۸ برای جذب گردشگر به این پروازها نیاز داریم و باید هر طور شده این پروازها حفظ شود.

وی ضمن گلایه‌مندی از عدم همکاری آژانس‌ها در پرواز تهران و جذب مسافر یادآور شد: انتظار ما این بود در جشنواره ملی پویانمایی نیمی از مسافرانی که با قطار گردشگری به همدان آمدند به فرودگاه داده می‌شد تا از سفر هوایی نیز حمایت می‌شد

*پرواز همدان ـ همچنان با زیر ۵۰ درصد ظرفیت

کلوندی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم پرواز تهران را حفط کنیم سایر پروازها نیز به همدان داده می‌شود، گفت: این در حالی است ما پرواز همدان ـ تهران را نیز نتوانستیم به ۵۰ درصد برسانیم.

وی با اشاره به جلسه استاندار و نمایندگان مجلس با شرکت هواپیمایی بیان کرد: در این جلسه از سوی مسئولان استان اعلام شد، دو ماه پرواز همدان ـ تهران برقرار شود و در صورت پر نشدن حداقل ۵۰ درصد ظرفیت جبران خسارت شرکت هواپیمایی با استان خواهد بود.

کلوندی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا روز گذشته پروازهای همدان ـ تهران، همدان ـ کیش و همدان ـ مشهد ۶ هزار و ۱۰۸ نفر را جابه جا کرده‌اند، افزود: این تعداد مسافر در قالب ۹۴ پرواز انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزایش ۲۰ درصدی مسافر را شاهد بودیم، بیان کرد: تعداد پروازها در سال ۹۶ رشد محسوسی نداشت اما چون ناوگان پروازی گسترده شده این ۲۰ درصد افزایش را شامل شده است.

مدیر فرودگاه همدان یادآور شد: فرودگاه همدان علاوه بر پروازهای مسافربری پروازهای تفریحی، آموزشی و امدادی نیز دارد که سال گذشته نسبت به سال ۹۵، ۸ درصد رشد را با ۲ هزار و ۱۰۴ مسافر داشته است.

*ترمینال زیارتی فرودگاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

وی در خصوص پروژه‌های فرودگاه نیز بیان کرد: احداث برج مراقبت تمام شده و تنها نصب آسانسور آن باقی مانده است که حدود ۵ میلیارد تومان هزینه در برداشت.

کلوندی با بیان اینکه سردرب فرودگاه نیز ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشت، گفت: فاز نخست محوطه‌سازی فرودگاه تمام شده که تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ترمینال زیارتی فرودگاه ۴۵درصد پیشرفت داشته است، افزود: تاکنون برای ترمینال ۶.۷ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن باید ۱۵ میلیارد تومان هزینه شود که این پروژه در سال ۹۷ به اتمام می‌رسد.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه برای این پروژه‌ها از استان پولی نگرفتیم و بیشتر از منابع داخلی بوده است‌، اضافه کرد: سال ۹۶ با وجود محدودیت‌ها و مشکلاتی که پروژه‌های ما داشت و نقدینگی به صورت اوراق مشاورکت بود، توانستیم پروژه‌ها را به سروسامان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه محوطه‌سازی از منابع استانی انجام و سال گذشته تمام شد، گفت: تنها زیباسازی محوطه مانده است که بارندگی‌ها کار را عقب انداخته و باید قبل از حج تمتع انجام شود.

*مشکلی برای برقراری پرواز همدان ـ نجف نداریم

کلوندی با بیان اینکه حمایت‌های استاندار همواره همراه بوده است، گفت: بر این اساس استاندار به مدیران و کارشناسان ادارات تأکید دارد که با هواپیما به تهران سفر کنند اما بعد از گذشت ۵۰ روز از آغاز پروازها حداقل ۵۰ درصد پر شده است.

وی در خصوص برقراری پرواز همدان ـ نجف نیز گفت: با توجه به اینکه همدان پرواز حج تمتع که باید با بزرگترین هواپیماها انجام شود را میزبانی می‌کند، بنابراین در صورت تأمین زائر برای عتبات عالیات و همکاری حج و زیارت مشکل فنی در برقراری پرواز همدان ـ نجف نیز نخواهیم داشت.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط فنی خوبی در فرودگاه همدان حاکم است، گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ زائر از همدان و کردستان به حج تمتع اعزام شدند که امسال طبق برنامه اعلام شده این تعداد به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.