زاهدان - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی مسکن مهر در سیستان و بلوچستان به پایان رسیده و تا هفته دولت امسال پرونده آن بسته خواهد شد.

پرونده مسکن مهر در سیستان و بلوچستان بسته می شود

مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان ۲۲ هزار کیلومتر راه است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۳ کیلومتر در حوزه شمال و ۱۱  هزار کیلومتر در حوزه جنوب استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ بزرگراهی در استان وجود نداشت، افزود: از پیروزی انقلاب تاکنون انقلابی در حوزه راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان انجام گرفته است و در حال حاضر ۸۶۸ کیلومتر راه آسفالته اصلی در حوزه شمال استان وجود دارد .

وی در خصوص پروژه بزرگراه زاهدان - زابل، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ کیلومتر از باند بزرگراه زاهدان - زابل با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان احداث شده که ۱۴۲ کیلومتر باند دوم این بزرگراه با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

مالکی افزود : مطالعات بزرگراه زاهدان - خاش انجام شده و در آینده ای نزدیک به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۸۷۰ کیلومتر راه تحویل داده ایم که از این تعداد ۸۰ کیلومتر باند بزرگراه زاهدان - زابل ، ۴۵ کیلومتر راه اصلی ، ۵۲ کیلومتر راه فرعی ، ۶۹۳ کیلومتر راه روستایی است که در ۳ سال اخیر با هزینه ۳۹۲ میلیارد تومان انجام گرفته است.

وی از بهره برداری ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبر داد.

مالکی عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۹۶ ، ۱۲۴ روستا با ۸ هزار و ۷۵۸ خانوار از نعمت راه روستایی آسفالته برخوردار شدند.

وی اذعان داشت: در سال گذشته مطالعات چند پروژه جهت اخذ کمیسیون ماده ۲۳ انجام و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که نقش مهمی در رونق حمل و نقل ، صادرات ، واردات و کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای ایفا می کند.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد تردد مسافران به سیستان و بلوچستان افزایش داشته است افزود: طی چند سال اخیر بهسازی ، روکش آسفالت و عملیات محافظی انواع راه ها به طول هزار و ۱۷۲ کیلومتر در سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در خصوص پرونده مسکن مهر گفت: عملیات اجرایی مسکن مهر در سیستان و بلوچستان به پایان رسیده  و تا هفته دولت امسال پرونده آن بسته خواهد شد.

وی ادامه داد : تاکنون ۲۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر سهمیه استان بوده است و از این تعداد، ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد سهم شمال استان است که ۱۱۷۵۰ واحد آن تأمین شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است مابقی نیز ظرف ۱تا ۲ ماه آینده بهره‌برداری می‌شوند.

مالکی بیان کرد : خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر از نظر مقاوم‌سازی با مقررات ملی ساختمان و نظارت سازمان نظام‌مهندسی تامین شده است که از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش املاک و حقوقی گفت: حدود ۷۲۰۰ سند تک‌برگی به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد و برای حدود ۴۶۰۰ هکتار اراضی از اول سال ۹۲ سند مالکیت اخذ شد، همچنین از ۳۷ هکتار اراضی رفع تصرف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.