مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغییر قیمت دارو با توجه به قیمت خرید با نرخ قبل؛ تا شش ماه آینده اتفاق نخواهد افتاد.

 در حال حاضر نوسانات قیمت ارز برقیمت داروها تاثیری ندارد

به گزارش قدس انلاین ،  محمد ابراهیم شوشتری با بیان اینکه برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت دارو وجود دارد، افزود: این روزها با توجه به نوسانات نرخ ارز شایعاتی در میان مردم مبنی بر بالا و پایین شدن قیمت داروها وجود دارد.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر این نوسانات بر قیمت داروها تاثیری ندارد و اگر بخواهد تاثیری بگذارد در شش ماه آینده خواهد بود.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: داروهای ما اکنون با قیمت قبلی ارز خریداری و در انبارها نگهداری می شود و باید تا شش ماه دیگر به مصرف مردم برسد؛ بنابراین اگر افزایش قیمتی نیز اتفاق بیفتد تا شش ماه آینده خواهد بود.

شوشتری گفت: البته با توجه به خرید دارو با نرخ ارز داخلی و پرداخت مابه التفاوت آن از سوی دولت؛ در شش ماه آینده نیز نباید افزایش قیمتی در خصوص داروها رخ دهد.

وی تصریح کرد: بنابراین مردم بدانند به صورت عادی تغییر قیمتی وجود ندارد؛ البته ممکن است ماهانه دو قلم دارو دارای تغییر قیمت باشد؛ که این در بین ۲۰ هزار قلم دارو امری طبیعی است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به موارد عنوان شده اگر مردم در خرید داروهای خود با افزایش قیمتی مواجه شدند حتما با سامانه ۱۹۰ تماس و گزارش دهی لازم را داشته باشند؛ تا با خاطیان برخورد شود.

شوشتری ادامه داد: البته ممکن است مکمل ها به دلیل نبودن در فهرست داروهای درمانی تغییر قیمت روزانه داشته باشند؛ اما به واقع مکمل ها نیز به دلیل واردات به شیوه دیگر داروها تغییر قیمتی آنچنانی نخواهند داشت.

وی با اشاره به  کم شدن سقف تعهدات بیمه ای سازمان های بیمه گر، گفت: سقف تعهدات بیمه در خصوص برخی داروها از سوی سازمان های بیمه گر کم شده است؛ که این کاهش را باید بیمار پرداخت کند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این تنها به دلیل کاهش سقف تعهدات بیمه ها است و دانشگاه دخل و تصرفی در آن ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع را باید از سازمان های بیمه گر دنبال کرد؛ زیرا این روند تا کنون اتفاق نیفتاده و در سال جاری کاهش یافته است.

شوشتری به سال حمایت از کالای داخلی اشاره  کرد و تصریح کرد: در سال حمایت از تولیدات داخلی سازمان غذا ودارو تلاش دارد مانع از ورود داروهایی شود؛ که مشابه داخلی دارند.

 وی افزود: بر این اساس تا جایی که داروی ایرانی وجود داشته باشد به دنبال داروی خارجی نیستیم؛ مگر در مواردی خاص که با تایید اعضای هیات علمی؛ سازمان و وزارت بهداشت داروهای مشخص شده را تامین می کنند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فارماکوپه بیمارستانی از زمان اجرای برنامه تحول نظام سلامت بر اساس داروی ایرانی بسته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.