یزد- مدیر کل زندانهای استان یزد گفت: سیزدهمین همایش جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ۳۱ اردیبهشت برگزار می شود.

سیزدهمین همایش جشن گلریزان در یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا ذوالفعلی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به زندان افتادن بعضی از افراد به دلیل عدم تمکن مالی و نداشتن وجه مالی آسیبهای زیادی را برای جامعه ایجاد می کند.

مدیر کل زندانهای و نایب رییس هیات امناء ستاد دیه استان یزد گفت: ستاد دیه استان یزد از سال ۱۳۸۳ شروع به کار کرد و طی این مدت عملکرد خیلی خوبی داشته است. مهمترین وظیفه آن  تغییر نگرش رویکرد مردم نسبت به زندانیانی است که ناخواسته وارد زندان شده اند و مواردی از قبیل پرداخت مهریه، نفقه، حوادث کار، چکهای بی محل، تصادف ناخواسته را پیگیری می کند.

ذوالفعلی نژاد  اظهار داشت: ستاد دیه از سال ۸۳ تاکنون یکهزار و ۲۴۱ نفر را از زندان آزاد کرده است و کل مبلغ پرداختی ۸۳ میلیارد تومان است و با گذشت شکات مبلغ ۴۵ میلیارد تومان توسط شکات رضایت داده اند و مبلغ ۳۷ میلیارد تومان توسط ستاد دیه پرداخت شده است.

وی افزود:  در سال گذشته  ۱۵۶ نفر از زندان آزاد شدند که  کل پرداختی ۲۰ میلیارد تومان بوده است. ۹ میلیارد تومان گذشت شکات  و پرداختی ستاد دیه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

 ذوالفعلی نژاد  با اشاره به اینکه میانگین سنی زندانیان بین ۳۰ تا ۴۵ سال است گفت: ۱۶۴ نفر از زندانیان در حال حاضر منتظر کمکهای مردمی هستندکه شامل ۸ نفر زندانی دیه به مبلغ بیش از ۱۷ میلیارد ریال و ۸۳ نفر بدهکاری مالی  و بقیه بدهکار مهریه و نفقه هستند. 

مدیر کل زندانهای و نایب رییس هیات امناء ستاد دیه استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طریق جشن گلریزان ستاد دیه جمع آوری شد و امسال نیز سیزدهمین همایش جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز ۳۱ اردیبهشت برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.