شهرکرد-مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۷ در بحث پرداختی به موسسات چه در بخش دولتی و موسسات دانشگاه علوم پزشکی و چه در بخش خصوصی هیچگونه مشکلی نداریم.

پرداختی به موسسات در سال ۹۷ هیچ مشکلی نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صفر فرامرزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان گفت:سازمان بیمه سلامت استان در سال ۹۶ بالغ بر ۲۲۹ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه کرده است در شرایطی که در آمد سازمان تنها ۲۹ میلیارد تومان بوده است یعنی یک شکاف ۱۰ برابری بین هزینه ها دو درآمد برای سازمان ایجاد شده است.

وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته با دولت و مجلس و با پیگیری های انجام شده توانستیم بخش زیادی از اعتبارات سال ۹۷ را دریافت کنیم اما در با این حال نیز، کسری ۳ هزار میلیاردی در سازمان بیمه سلامت وجود دارد.

فرامرزی خاطر نشان کرد: در سال  ۹۷ در بحث پرداختی به موسسات چه در بخش دولتی و موسسات دانشگاه علوم پزشکی و چه در بخش خصوصی هیچگونه مشکلی نداریم، اما کاهش ۱۰ درصد مربوط به القائات و هزینه های غیر ضروری درمانی اعمال می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: در سال گذشته در بحث هزینه های درمان بیماران خاص که جمعیتی بالغ بر ۱۱۰۰ نفر هستند حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: همچنین در بخش خسارات متفرقه نیز ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان سازمان بیمه سلامت استان هزینه کرده است.

فرامرزی اظهار کرد: مقرر شد بدهی های مربوط به سال ۹۶ بصورت اوراق قرضه به موسسات پرداخت شود اما در سال ۹۷ بدهی ها به موسسات طرف قرارداد ماه به ماه و به صورت یک دوازدهم پرداخت می شود.

فرامرزی تاکید کرد:ارائه خدمات درمانی در چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷ از سوی بیمه سلامت هیچگونه مشکلی نخواهد داشت.

در سال ۹۷ تعرفه های خدمات درمان سازمان بیمه سلامت افزایشی ندارد

در ادامه دبیر شورای منطقه ۵ بیمه سلامت کشور گفت:متاسفانه بیمه شدگان بیمه سلامت نسبت به اهمیت و ارزش دفترچه بیمه خود اطلاع و آگاهی ندارند، و با توجه به اینکه هزینه های صدور دفترچه های بیمه برای سازمان سنگین است اما بیمه شده انتظار دارد زمانی که دفترچه بیمه اش را گم می کند بلافاصله دفترچه جدید برای وی صادر شود که در این زمینه باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم صورت گیرد.

حسین بانک با اشاره به طرح راهنمای بالینی گفت: این طرح مشخص کننده خطر شروع درمان،نوع داروی مصرفی، جایگزین دارو در مراحل بیماری و اینکه در پایان با چه روش درمانی ، درمان خاتمه پیدا می کند اجرا شده که در کشور ۲۰۰ راهنمای بالینی در بحث درمان های پرهزینه و پرمخاطره شروع به فعالیت کرده اند و این طرح هم در جهت درمان کیفی بیمار و هم کاهش هزینه های مازاد سازمان نقش موثری دارد.

وی عنوان کرد: عمده هزینه های سازمان بیمه سلامت در بخش هتلینگ بیمارستان است که اگر این هزینه ها کاهش پیدا کند کمک بسیار زیادی به سازمان خواهد شد.

بانک افزود:در سال ۹۷ تعرفه های خدمات درمان سازمان بیمه سلامت افزایشی نداشته و در حال حاضر دستمزدها بر اساس تعرفه های سال قبل اعمال می شود.

دبیر شورای منطقه ۵ بیمه سلامت کشور تصریح کرد: ۳ استان چهارمحال و بختیاری،اصفهان و مرکزی مجموعا ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به موسسات بدهی دارند که با رایزنی های انجام شده مقرر شده بخشی از این بدهی ها به صورت اوراق مشارکت به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می شود اما در سال ۹۷ سعی شده در سقف بودجه ها که دولت و مجلس ابلاغ کرده اند انجام شود که بدهی های زیادی به سازمان بیمه سلامت تحمیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.