قدس انلاین : مهمترین چالش‌های تولید در نشست مشترک هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و خراسان رضوی با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

از کالای ایرانی پول زور می‌گیرند/مشکل تولید، تحریم آمریکانیست ؛مشکل همینجاست/بیمه ومالیات تولید کننده را زندانی هم میکنند

به گزارش قدس انلاین ،  در این نشست که با حضور مدیران کل تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی، محیط زیست و جمعی از فعالان صنعتی پیشرو برگزار شد، تولیدکنندگان مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را به صورت صریح با دکتر رحمانی مطرح کردند.

در این نشست حسن حسینی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، از تعامل سازنده دستگاه قضایی استان با تولیدکنندگان خبر داد و گفت: نتیجه این تعامل و تلاش می‌تواند برای بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر الگو قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات تولید با دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان است، تصریح کرد: مشکل تولید تحریم‌های دشمنان نیست، آنچه که بیش از همه تولیدکنندگان را رنج می دهد، تحریم‌های داخلی است.

جای صنعتگر زندان نیست

در ادامه این نشست عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی بانک‌ها، تأمین اجتماعی، نظام مالیاتی و دستگاه‌های خدمات رسان بایستی به کمک تولید بشتابند، گفت: در همین شرایط شاهدیم که در یکی از استان‌ها تأمین اجتماعی علاوه بر اموال، برند یک کارخانه را توقیف کرده است و یا گزارش های متعددی داریم که تأمین اجتماعی دفترچه بیمه کارگران را تمدید نمی کند.

وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کنونی کارآفرینان مربوطه به شرایط "بیرونی" است و تولیدکنندگان در ایجاد آن نقشی ندارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار توقف فشار بانکی و مالیاتی به جامعه تولیدکنندگان شد و خاطرنشان کرد: مهمترین خواسته صنعتگران و معدنکاران ایران استراحت یکساله در پرداخت دیون است.

سهل‌آبادی با بیان این که جای صنعتگر "زندان" نیست، افزود: اگر حمایت‌های دستگاه‌های قضایی نبود، اکنون بسیاری از تولیدکنندگان با شکایت دستگاه‌های پول‌ستان درگوشه زندان بودند.

وی با انتقاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عدم برون سپاری فعالیت‌ها عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با برون سپاری فعالیتها از ظرفیتهای خانه های صنعت، معدن و تجارت به نحو مطلوبتری استفاده کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران روند کنونی اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را مناسب ندانست و تصریح کرد: سربازان تولید، پول و تسهیلات نمی خواهند، فقط دستگاه‌ها چوب لای چرخ تولید نگذارند، در همین موضوع تأمین اجتماعی شاهدیم که حتی بخشنامه وزیر را هم اجرا نمی کنند.

صدور بی رویه مجوزهای تأسیس چرا؟

محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این نشست در سخنانی با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی رویه برخی از دستگاه‌های دولتی همچنان شعاری و بدون اقدامات عملی است، اظهار کرد: مالیات در بسیاری از کشورها ابزار توسعه است اما در ایران ضد توسعه عمل می‌کند و در خدمت تولید و کارآفرینی نیست.

وی با انتقاد از صدور بی رویه پروانه های بهره برداری و مجوز تأسیس اظهار کرد :در حالی که در بسیاری از رشته‌ها با انباشت تولید مواجهیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان مجوز صادر می کند، این اقدام در حالی صورت می گیرد که در برخی از صنایع تا ۷۰ درصد ظرفیت خالی داریم.

مرتضوی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های خدماتی به جای حمایت از تولید، "پول زور" می گیرند، خاطرنشان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت ایران حسب رسالت خود و در جهت حمایت از تولید با هیچ سازمانی که حقوق تولیدکنندگان را رعایت نکند، از این پس سازش نخواهد کرد.

آماده برون سپاری هستیم

در این نشست رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تأکید بر تعامل دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: طبق قانون نمی‌توانیم جلوی سرمایه گذاری جدید حتی اگر با انباشت مواجه شده باشد را بگیریم.

وی ادامه داد: آماده واگذاری و برون سپاری فعالیت‌ها به تشکل تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت به شرط قبول مسئولیت هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.