قدس آنلاین: یکی از آسیب هایی که می توان مداخله کرد و نتیجه نیز گرفت کاهش طلاق است و خوشبختانه با مداخلات موثر صورت گرفته شده بیش از ۴ هزار زوج در آستانه طلاق در خراسان رضوی به زندگی برگشته اند.

پشیمان شدن ۸ هزار نفر از طلاق در خراسان رضوی

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان خراسان رضوی گفت:خوشبختانه در این استان زنجیره ازدواج تا طلاق ترسیم شده است و این طرح توسط مجمع مشورتی زنان و هیات اندیشه ورز حوزه خانواده اجرایی شده است.
وی افزود: افزایش معناداری در نرخ طلاق در سطح کشور نمی بینیم ولی کاهش معناداری در نرخ ازدواج مشاهده می شود که باید بررسی کارشناسی شود.
خانم سیاوشی افزود : طبق بررسی های صورت گرفته در فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیبهای اجتماعی مجلس، در کشور کمتر در امر ازدواج مداخله شده و کمتر در این خصوص پیشقدم شده ایم که باید از این مرحله عبور کرد.
وی بیان کرد: بیشترین تلاش و مداخله در امر طلاق بوده و این درحالیست که متاسفانه روند جریانات فرهنگی در کشور به به سمت و سویی هدایت می شود که از آن به سیاه نمایی تعبیر می شود.
سیاوشی ادامه داد: در مجلس تلاش می کنیم در بحث ازدواج مداخله کنیم و در کنار طرح مداخله در امر طلاق، طرح مداخله در امر ازدواج را نیز پیش ببریم.
به گفته این عضو خانه ملت بحث ازدواج آسان در برنامه ششم مطرح شده و مباحث ارائه مشاوره تا پنج سال پس از ازدواج و آموزش و مشاوره در مدارس در سنین قبل از ازدواج نیز تاکید شده اما در امر ازدواج کمتر به بحث مشاوره تاکید شده است.
سیاوشی خاطرنشان کرد :اصلاحات و بهبود در شرایط خانواده پیش نمی رود مگر اینکه در سطوح حاکمیت، مجلس، قوه قضائیه و دولت، نخبگان حوزه و دانشگاه و نهادهای مدنی بتوانیم گفت و گویی داشته باشیم چرا که گفت و گو در این سه پایه بهبود شرایط خانواده را منجر می شود.
وی ادامه داد : البته نیازمند آماده سازی زیرساختها نیز برای تحقق این مهم هستیم از اینرو اصلاحات قانونی در حوزه زنان را دنبال کرده و پیگیر هستیم.
سیاوشی با اشاره به تجربه خوب استان خراسان رضوی در بحث کاهش آسیبهای طلاق اظهار امیدواری کرد : طرح مداخله در طلاق با موفقیت به صورت پایلوت در خراسان رضوی در حال اجراست که امیدواریم این طرح را بتوانیم در مجلس و دیگر استانها استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.