قزوین_ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نمی توان بدون انضباط مالی، بنگاه اقتصادی را اداره کرد، گفت:هزینه‌های کشور باید مدیریت شود.

نمی توان بدون انضباط مالی، بنگاه اقتصادی را اداره کرد/ هزینه‌های کشور باید مدیریت شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد ظهر روز دوشنبه در جشن نکوداشت مقام معلم که در سالن ورزشی الغدیر استان قزوین برگزار شد، با اشاره به فعالیت های ارزشمند معلم حسین وحیدی قزوین اظهار داشت: این شخصیت فعالیت های ارزشمندی را انجام داده به عنوان یک شخصیت و نماد معلم دینی است و این معلم به عنوان نمونه در طراز دینی و فرهنگی است چرا که در شاخصه علمی خود ویژگی ها و توانایی های لازم را دارد.

وی افزود: اگر به دنبال ارتقای دانش در کشور هستیم باید آموزگاران و معلمان با به کارگیری روش های مناسب و مهارت تدریس در بالاترین طراز قرار بگیرند.

امام جمعه موقت تهران گفت: معلمان باید از تجارب خود استفاده کنند و تجربیات خود را به معلمان  کشور  ارائه دهند چراکه تجربه این معلمان راهگشا است. 

حجت الاسلام ابوترابی فرد عنوان کرد: عالم با مهارت می تواند در دو حوزه پژوهش، تحقیق و تدریس و تعلیم فعالیت کند و معلم نیازمند مهارت تدریس، انتقال دانش است که یکی از مهارت های شهید مطهری مهارت در انتقال دانش و علم بود؛ معلم علاوه بر تسلط در زمینه‌های علمی باید در زمینه‌های فرهنگی و راه زندگی نیز آگاهی بالایی داشته باشد و معلمان ابتدایی به مراتب کار سخت تری نسبت به سایر مقاطع را دارند، زیرا آنها زمینه ساز و پایه گذار شخصیت فرد هستند.

وی با بیان اینکه منزلت علمی و تدریس یک معلم به مراتب بیشتر از یک استاد دانشگاهی است و معلم در حوزه زیربنایی تدریس، فعالیت را برای دانش آموز هموارتر می کند، اضافه کرد: شاخصه های تهذیب، دین باوری، اخلاق و تعهد به ارزش های اسلامی مورد احترام ملت ایران از جمله شاخص های بسیار مهمی است که دانش آموزان قبل از آشنایی با شاخص های علمی معلم، شاخصه های اخلاقی، رفتاری و تعهدات آنها را در نظر می گیرند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: جامعه فرهنگی ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک جامعه دین دار و معتقد به اسلام و جامعه فرهنگی قزوین پیشرو بود؛ بدنه آموزش و پرورش کشور یک بدنه متدین و دین محور بود و خانواده های اصیل و متدین مورد احترام واقع می شد و امروز این جایگاه ها در انقلاب اسلامی باید ارتقاء یابد.

ابوترابی فرد عنوان کرد: نخستین دغدغه آموزش و پرورش باید این باشد که شخصیت متدین و دینداری ارتقاء یابد چراکه تحقق این امر موجب پیشرفت آموزش و پرورش می شود؛ باید به عنوان هویت دینی و اخلاقی توجه شود و ما با این افق فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ای دارای منزلت است که از نظر ثبات ملی، اقتدار سیاسی، امنیت مقبولیت جهانی و جایگاه نزد ملت های جهان از منزلت ارزش برخوردار باشد و امروز انقلاب اسلامی از این جایگاه برخوردار است؛  کشور ایران همواره جایگاه ویژه ای در جهان داشته است و تمامی کشورهای منطقه زیر زورگویی‌های نمادین آمریکا سر خم کرده اند اما کشور ایران هیچوقت زیر بار زورگویی‌های این کشور در منطقه نرفته است. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سوریه با قدرت خود به استکبار نشان داد که معادلات سیاسی منطقه به طور جدی تغییر کرده است و گذشت آن روز که صهیونیست‌ها، دنیای عرب را در ۶ روز فتح کردند و امروز یک موشک صهیونیستی بدون جواب نخواهد ماند؛ امروز ایران اسلامی در منطقه تنها نیست و کشورهایی همانند عراق، لبنان، سوریه و فلسطین در کنار کشور ایران و آرمان های انقلاب اسلامی در منطقه قرار دارند؛ این موضوع امریکا را عصبانی کرده است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز آل سعود و مزدوران آن از حمایت های منطقه برای ایران ناراحت است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت بالنده و ارزشمند دارد و امروز باید دراین حوره حرکت کنیم و ما در ابتدای راه هستیم.

وی تشریح کرد: در هیچ کشوری، نمی توان بدون انضباط مالی، بنگاه اقتصادی را اداره کرد و نخستین شاخص در این زمینه، خرج کردن درآمدهای صحیح و پایدار خرج است؛ فروش نفت به عنوان شاخص نیست بلکه به عنوان فروش سرمایه است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید هزینه‌های کشور مدیریت شود و هزینه‌ها با درآمدهای واقعی یکی باشد تا یک نظام مقتدر و پایدار داشته باشیم و فرزندان احساس امنیت کنند؛ به دلیل بی انضباطی و سوءمدیریت هزینه ها بالا است و باید به سمت انضباط حرکت کنیم و بهره وری در ایران حرف نخست را بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.