اراک- وزیر راه و شهر سازی گفت :درسال ٩٧ تولید ٦٥٠واگن باری و مسافری در واگن پارس اراک هدف گذاری شده است.

تولید ۶۵۰ واگن باری و مسافری در اراک

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق ثمرات برجام عنوان کرد: حدود ٦ هزار دستگاه برای واگن پارس قرارداد منعقد شده است که تامین مالی آن از طریق روس ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به قرارداد هزار دستگاه واگن مسافری و تامین لوکوموتیو برای شرکت واگن پارس گفت: در سال گذشته ٣١٠ دستگاه واگن باری و ٥٠ دستکاه واگن مسافری توسط شرکت تولید و تحویل شده است و برای سال ٩٧ نیز تولید ٦٠٠ دستگاه واگن باری و ٥٠ دستگاه واگن مسافری نیز هدفگذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرکت در سنوات گذشته به واسطه مشکلات در بخش ساخت متوقف بوده است و تنها در حوزه تعمیر و نگهداری فعال بوده است، افزود: امروز قرارداد ٥٠ دستگاه لوکوموتیو به امضا رسید که تکنولوژی آن توسط شرکت دالیان چین و شرکت های ارپیایی فرانسه و آلمان تامین خواهد شد و مونتاژ آن توسط واگن پارس اراک انجام میگیرد.

وی اضافه کرد: تامین مالی این قرارداد توسط صندوق توسعه ملی انجام می شود و کل سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و تضامین آن توسط راه آهن داده خواهد شد و پیش پرداخت ١٠٥ میلیاردتومانی آن با تضمین راه آهن کشور از طریق اوراق سکوک در بازار سرمایه انجام میگیرد.

آخوندی گفت: برای تامین مالی بین المللی پروژه نیز ٧٠ میلیون یورو توسط صندوق توسعه ملی انجام و تضامین آن نیز از سوی راه آهن تامین می شود.

وی توسعه ناوگان را در کنار کنار توسعه خطوط یکی از سیاست های اصلی وزارتخانه دانست.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تصمیمات ویره شرکت هپکو بیان کرد: وزیر صنعت پیگیر وضعیت شرکت هپکو است و وزارت راه و شهرسازی به همراه وزارت کشور پیشنهاد خرید محصولات شرکت را داده است که امید است با تامین منابع مالی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام گیرد تا بتوان نوسازی ناوگان را انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.