اراک- استاندار استان مرکزی از امضای قرارداد تولید ٥٠ دستگاه لوکوموتیو بین واگن پارس و دالیان چین با شرکت البرز نیرو با حضور وزیر راه خبر داد.

امضای قرارداد تولید ٥٠ دستگاه لوکوموتیو در اراک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید علی آقازاده در آیین امضای قرارداد تولید ٥٠ دستگاه لوکوموتیو بین واگن پارس و دالیان چین با شرکت البرز نیرو با حضور وزیر راه با اشاره به امضای این قرارداد عنوان کرد: شرکت دالیان چین سابقه سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی را دارد و به قوانین، شیوه کار و ضوابط کشور آشناست و این مشارکت کننده خوبی برای این پروژه انتخاب شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این قرارداد در زمانی در حال تحقق است که کشور مجدد با زمزمه های تحریم های مواجه شده است و این امر نویدی در این راستاست که شعارها رنگی برای کشور ندارد و در آینده با افزایش قراردادها و راه اندازی فناوری جدید در بخش های مختلف ازجمله صنعت حمل و نقل ریلی قدم های بزرگی در تولید کالای ایرانی و توجه به فناوری و استعداد ایرانی شاهد باشیم.

وی با تاکید براینکه مجموعه استان همه تلاش خود را برای انجام و تحقق قرارداد به کار خواهد گرفت، افزود: امید است عقد قرارداد و تامین منابع مالی در آینده نزدیک انجام شود و ٥٠ دستگاه واگن دیزلی وباربری شروعی برای استفاده بیشتر از توان واگن پارس باشد.

وی تاکید کرد: امروز افقهای روشنی برای واگن پارس پیش رو داریم و از وزیر راه دخواست داریم که توجه بیشتر و ویژه تری به کارخانه های استان داشته باشند.

آقازاده به تصویب اجرای راه آهن برقی دوخطه قم-اراک اشاره کردو گفت: به واسطه این این راه آهن شهروندان اراک، اصفهان، تهران و مشهد به سرعت تردد خواهند داشت و این امر طی چهار ماه به تصویب رسید و امسال در پیوست بودجه ٩٧ نیز ابلاغ شده است و امید است تا پایان سال با انتخاب پیمانکار روند اجرایی آغاز شود و اتفاق مثبتی است که واگن پارس در یک پروژه ای به ارزش یک میلیارد دلار حضور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.