معاون استاندار خراسان رضوی گفت: درخواستی مبنی بر طرح موضوع انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی در جلسه شورای عالی آب کشور ارائه شد.

طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی در جلسه شورای عالی آب کشور ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین محمد مقدوری اظهار داشت: سه کارگروه برای پیگیری سه دستور رئیس جمهور در حوزه‌های آب، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی و نیز نوسازی ناوگان حمل و نقلی راه‌اندازی شد.

وی عنوان کرد: در زمینه طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی به ویژه خراسان رضوی با توجه به ضرورت و اهمیت طرح و شرایط بحرانی منابع آبی استان رئیس جمهوری بر تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری این موضوع تاکید داشت که بر این اساس کارگروه آب که از گذشته در استان فعال بوده را بدین منظور تقویت می‌کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: بر این اساس درخواستی مبنی بر طرح موضوع انتقال آب از دریای عمان در جلسه شورای عالی آب کشور ارائه شده و نیز برگزاری نشست تخصصی با حضور وزیر پیرامون مباحثی چون تشکیل کنسرسیومی برای سرمایه‌گذاری، فاینانس و شیوه‌های تامین منابع اجرای این طرح تا تضمین خرید آب انتقالی و مانند آن پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی بافت‌های فرسوده بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و نیز حاشیه شهر مشهد و نیز شهرهای بزرگ استان افزود: برای پیگیری این موضوع و نیز تحقق اجرای طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده پیرو تاکید رئیس جمهوری کارگروهی خاص تشکیل شد.

مقدوری افزود: ساخت 10 هزار واحد مسکونی و اختصاص 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سه سال برای بهسازی و نوسازی این بافت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است که با تشکیل این کارگروه تلاش می‌شود اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها هماهنگ و به صورت منظم اجرایی شود.

وی کارگروه ویژه نوسازی ناوگان فرسوده را هم به منظور پیگیری مطالبه دیگر رئیس جمهوری برای تحقق مطلوب این امر در استان با توجه به ضرورت نوسازی ناوگان عمومی درون و برون شهری و حجم زائر و ترددها عنوان کرد و افزود: این کارگروه با محوریت دفتر فنی استاندار فعال شده و برای هر یک از بخش‌های ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری یک بسته مناسب تهیه و ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.