مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی لازم برای اعزام ۳۳۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان به روستاهای خراسان رضوی انجام شده است.

اعزام ۳۳۰۰مبلغ در ماه مبارک رمضان به روستاهای خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین حجت الاسلام کاظم لطفیان  در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد اظهار کرد: باید فعالیت های ما در این ماه به گونه ای باشد که افق معنویت این ماه کل جهان بشریت را فرا گیرد زیرا ماه رمضان به گفته امام سجاد (ع) ماه خودسازی و دورریختن کینه هاست.

وی افزود:باید بتوانیم در این ماه به پاکسازی فردی و اجتماعی بپردازیم و روحیه شکرگزاری  که این روزها به دلایل متعدد در جامعه کمرنگ شده است را تقویت کنیم.

لطفیان گفت: انشالله مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امسال باشکوهتر برگزار شده و مردم پایمردی خودشان را به آرمان های امام راحل نشان دهند  وهمچنین مراسم روز قدس نیز با توجه اتفاقات اخیر  باید با شکوه بیشتری برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه های تبلیغی فرهنگی ما در طول سال ادامه دارد و اعتقادی به برنامه های مقطعی در حوزه فرهنگی نداریم و به همین دلیل در تمامی طول سال این برنامه ها برگزار می شود .در ماه مبارک رمضان  فعالیت های تبلیغی و قرآنی سازمان تبلیغات با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

لطفیان افزود: در طول سال به طور پیوسته هزار مبلغ در استان مشغول فعالیت هستند که دو هزار نفر دیگر به آن اضافه  می شود و حدود ۳۰۰ نفر نیز در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم خارج از استان اعزام خواهند شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: ماموریت ویژه شبکه تبلیغ ترویج اعتقادات و تحکیم باورهای دینی است و ماموریت ویژه ای نیز در حوزه مسائل اجتماعی  داریم و آن مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق  و اعتیاد  است که مبلغین ما سعی در  پاکسازی جامعه از این آسیب ها خواهند داشت.

وی افزود: یک از ماموریت های مهم ما حمایت از جلسات قرآن خانگی است که در حوزه تامین محتوا انجام خواهد شد و در سال گذشته 20 هزار مجلد قرآن کریم در خراسان رضوی توزیع شده است.

لطفیان بیان کرد: پایگاه های تفسیری سازمان تبلیغات در سطوح مختلف مشغول فعالیت هستند و هر ساله یک شعار محوری را برای این موضوع در نظر می گیریم که امسال با مشورتی که با امام جمعه مشهد داشتیم سوره فتح با توجه به محتوی سیاسی اجتماعی آن در نظر گرفته شده است و کتاب هایی در حوزه تفسیراین سوره به چاپ رسیده است که در استان توزیع شده است . بیش از هزار حلقه تفسیر علمی تخصصی در خراسان رضوی فعالیت خواهند داشت و با دستگاه های اجرایی استان نیز مکاتبه شده است که فعالیت های تبلیغی شان را بر این سوره متمرکزکنند. همچنین سه مفسر برجسته از مرکز تفسیر قم به استان اعزام خواهند شد که در شهرهای مشهد ، نیشابور، سبزوار مستقر خواهند شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برنامه ای نیز برای جزء خوانی خیابانی داریم که با توجه به آب و هوای مناسبی که در پیش داریم در فضاهای باز و پارک ها این مراسم را برگزارخواهیم کرد.

لطفیان گفت: با توجه به مناسبت های تاریخی در ماه مبارک رمضان از مبلغین خواسته شده است به صورت ویژه با توجه به رحلت حضرت خدیجه(س) به خدمات این بانو و همچنین بحث دستگیری اجتماعی از مستمندان  با توجه به تولد امام حسن(ع)  بیشتر پرداخته شود.

وی اظهارکرد: از تقارن سالروز ارتحال امام راحل با شب های قدر نیز باید به شکل مطلوبی در راستای تحکیم بنیان های انقلاب اسلامی ایران استفاده شود و همچنین شعار سال  و اندیشه های رهبری در این مورد باید برای مردم بازخوانی و تبیین شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه ما در این ماه به صورتی خواهد بود که هیچ نقطه ای در استان بدون مبلغ نباشد و هر جایی از ما درخواست مبلغ داشته باشد موظف به پاسخگویی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.