بجنورد -مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی از اعلام آمادگی این اداره کل برای اجرای قانون پیش فروش آپارتمان در استان خبر داد.

اعلام آمادگی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی برای اجرای قانون پیش فروش آپارتمان

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر اسدی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه تاکنون این قانون در این استان اجرایی نشده است، گفت: آمادگی اجرای این طرح از سوی این اداره کل و همچنین صدور سند مالکیت در این ارتباط وجود دارد.

وی افزود: این امر کمک زیادی برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش اعتماد جامعه عمومی می کند.

اسدی ادامه داد: برای اجرای این قانون، تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ساختمان که مرجعی تخصصی است محول می شود و شهرداری نیز امر نظارت را بر عهده خواهد داشت و بر اساس آن پایان کار صادر می شود و این اداره کل نیز امر صدور سند مالکیت را بر عهده خواهد داشت و به این ترتیب از موازی کاری جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: اداره کل ثبت املاک و اسناد استان موفق شده تا حدود 334 هکتار از زمین های بافت فرسوده و 10 هزار هکتار از زمین های حریم شهری را در بانک اطلاعات املاک به ثبت برساند که این امر موجب حفظ حقوق شهروندی می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا اطلاعات کامل از املاک شهری را در بانک املاک قرار دهیم.

وی درباره نقشه برداری کاداستر در بجنورد نیز گفت: این طرح در بجنورد انجام شده است البته خطای کوچکی در آن وجود دارد که در حال رفع آن خطاها هستیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.