بجنورد- رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد با بیان این خبر گفت : در سال جاری حدود ۲ هزار نهال پالونیا در پارکها و بلوار های بجنورد کاشته شد

کاشت ۲ هزار نهال پالونیا در فضای سبز بجنورد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری بجنورد، عباسعلی مهماندوست عنوان کرد : پالونیا علاوه بر ایجاد زیبایی منظر شهری به علت سریع الرشد بودن، از درختان مناسب برای جنگل کاری سریع و توسعه فضای سبز شهر است .

وی مقاومت به کم آبی ، مقاوم به خاکهای آهکی و گچی ، مقاومت به خاکهای با زهکش نامناسب و مقاومت به دود و هوای مناطق صنعتی را از مهمترین ویژگی پالونیا برشمرد .

مهماندوست گفت :مهمترین هدف از کاشت پالونیا در بجنورد ، ایجاد تنوع گونه ای در فضای سبز  و زیبایی منظر شهری می باشد.

وی افزود :پالونیا درختی زیبا با برگ های بزرک و گل های خوشه ای سفید مایل به بنفش و خوش بو می باشد که می توان با کاشت آن در فضای سبز مناظری زیبا و تماشایی ایجاد کرد .

مهماندوست گفت : درخت پائولونیا برگ های پرزداری دارد که عمل تصفیه هوا را انجام می دهد. چون پرز پالونیا بیشتر از دیگر درخت هاست در برابر آلودگی هوا مقاوم تر است و در شهرهای صنعتی که آلودگی زیاد است برای کاشتن مناسب است چرا که می تواند آلودگی هوا و گرد و غبار را تا حد زیادی کاهش دهد و هوا را تصفیه کند.

خاطر نشان می گردد: پالونیا بومی مرکز و غرب چین می باشد و سازگار با شرایط اقلیمی و خاکی گوناگون است و حدود ۱۰ سال است وارد کشور شده و در استان گلستان کشت می گردد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.