کرج - مدیر کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه در ایام ماه رمضان به دلیل مصرف بالای مرغ و اقلام پروتئینی نظارتی ویژه بر مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی در سراسر استان اجراخواهد شد، گفت: از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه عرضه غیربهداشتی فرآورده های دامی مراتب را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۵۱۲ اعلام کنند.

نظارت ویژه برمراکز عرضه محصولات پروتئینی در ماه مبارک رمضان

علی اصغر شریفی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نظارت های بهداشتی، گفت: دراین ایام به دلیل مصرف بالای مرغ و اقلام پروتئینی نظارت های بهداشتی در مراکز پخش و میادین توزیع با حضور ۲ اکیپ ثابت و ۲۰ اکیپ سیار در سراسر استان البرز اجرا می شود.

وی افزود: با همکاری سایر ادارات ذیربط جهت حفظ سلامت کالاهای مصرفی خانوار بصورت مستمر از مراکز تولید و عرضه انواع مواد خام دامی غذایی بازدید داشته و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی برخورد لازم با همکاری اداره تعزیرات صورت خواهدگرفت.

شریفی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی کشور نظارت بر مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی بوده است، گفت: برخی از افراد مواد پروتئینی از جمله ماهی را در چرخ دستی ها بفروش می رسانندکه  از سازمان نظارتی شهرداری می خواهیم دراین زمینه برخورد لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: از شهروندان نیزتقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه عرضه غیربهداشتی فرآورده های دامی مراتب را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۵۱۲ اعلام کنند.

مدیرکل دامپزشکی البرز درپاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه آیا بیماری های دامی تا کنون در استان مشاهده شده است، گفت: بیماری آنفولانزای مرغی که در طی چند سال گذشته در ابتدا میان حیات وحش بروز پیدا کرد.

این مسئول ادامه داد: این بیماری حدود دو سالی است که وارد چرخه مرغ صنعتی شده است وسال گذشته در البرز هم مشاهده شد که بعد از بررسی های به عمل آمده تعدادی از آنها معدوم شد.

شریفی با اشاره به تخصیص بودجه و خرید واکسن جهت پیشگیری از بیماری های دامی، گفت: با پیشگیری ونظارت اداره کل دامپزشکی در استان درحال حاضر هیچگونه بیماری دامی در استان مشاهده نشده است.

وی در پایان با اشاره به نظارت برگوشت های وارداتی که بصورت یخ زده وارد کشور می شود، خاطرنشان کرد: این فرآورده های دامی ازکیفیت بالایی برخوردار است چراکه برای تولید و وارد گوشت قرمز نظارت قبل وحین و پس از کشتار توسط دامپزشکی رسمی و دولتی در کشور وارد کننده انجام می شود و نظارت کامل دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.