قدس انلاین : ئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در خصوص رخداد و شیوع بیماری خطرناک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (cchf)هشدار داد.

شیوع تب کنگو درخراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، دکتر محمود جوادی‌نژاد با بیان اینکه بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو با شروع فصل گرما و آغاز فعالیت و تکثیر کنه هیالوما شیوع پیدا می‌کند،اظهار کرد: کنه‌ها از مهم‌ترین عوامل انتقال این بیماری بوده که از طریق گزش، دام آلوده شده و با مصرف گوشت آلوده و یا تماس مستقیم با دام موجب انتقال این بیماری به انسان می‌شوند.

وی این بیماری مهلک را از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان برشمرد و عنوان کرد: این بیماری هیچگونه علائم بالینی در جمعیت دامی نداشته و زمانی که در جامعه انسانی بروز می‌نماید از طریق انجام آزمایشات سرولوژی قابل تشخیص است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد افزود: شهروندانی که بدون رعایت پوشش‌های بهداشتی اقدام به کشتار غیر مجاز دام در خارج از کشتارگاه می‌نمایند بیشتر از سایرین در معرض ابتلای به این بیماری است.

جوادی‌نژاد در ادامه گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از انتقال این بیماری به انسان نگهداری لاشه دام ذبح شده به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال ( صفر تا 4 درجه سانتی گراد) با هدف کاهش PH گوشت است.

وی در پایان از شهروندان تقاضا کرد گوشت قرمز مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی شهرستان تهیه و از خرید گوشت از افراد سودجو و دوره‌گرد خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.