قدس آنلاین: محمدعلی چمی‌گو مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان مشهدی در تولید آثار حوزه کودکان تاکید کرد.

از ظرفیت هنرمندان مشهدی باید در تولید آثار حوزه کودک استفاده شود

به گزارش قدس آنلاین محمدعلی چمی‌گو گفت: با توجه به تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی مبنی بر ارائه آثاری ویژه برای کودکان و نوجوانان، این مجتمع اقدامات گسترده‌ای در این عرصه انجام داده است و در همین زمینه هنرمندان با استعدادی داریم و امیدواریم در شهر مشهد، قطبی را در تولید برنامه‌های کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

وی افزود : مجتمع امام خمینی (ره) وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی واقع در منطقه محروم خواجه‌ربیع یکی از مراکزی است که همواره برای کودکان دبستانی و مهدکودک‌ها،   فعالیت‌های ترکیبی داشته است. اما تا کنون این فعالیت‌ها منجر به اثری تلویزیونی نشده بود. در همین راستا و با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در شهر مشهد در جهت تولید آثار حوزه کودک و نوجوان، مقرر شد از تولیدات تلویزیونی بیشتر بهره‌مند شویم که یکی از این کارها تولید سریال عروسکی «شهر عسل» است.

وی با بیان اینکه، این سریال علاوه بر شبکه‌های تخصصی کودکان، برای شبکه‌های خراسان و ملی نیز قابل استفاده است ابراز کرد: مجموعه‌های داخل حرم مطهر رضوی، از جمله نمایشگاه کبوترانه نیز می‌توانند از این‌گونه برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

 محمد علی چمی‌گو، به موضوع این سریال عروسکی اشاره کرد و گفت: این نمایش عروسکی اشاره به داستانی برگرفته از سیره حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و احادیث رضوی دارد و با محوریت موضوعی شعار سال ۱۳۹۷ «حمایت از کالای ایرانی» ترکیبی از این موضوعات را تبدیل به داستانی برای کودکان کرده است.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در حوزه نوجوانان، گفت: این موسسه در حوزه نوجوان و سبک زندگی رضوی نیز برنامه‌های مختلفی تولید کرده است. ویژه‌برنامه «سبک زندگی رضوی» یکی از برنامه‌هایی است که ویژه نوجوانان تولید شده است و از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری، از شبکه سه پخش خواهد شد و ۱۳ قسمت از آن ضبط شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.