قدس انلاین : هواشناسی خراسان رضوی از بارش ۴۲ میلی‌متر باران در مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

امشب هم رگبار ورعد مهمان مشهدیهاست/بارش ۴۲میلی‌متر باران طی ۲۴ساعت

 به گزارش قدس آنلاین و بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز بارش ۴۱.۷ میلی‌متر باران از ایستگاه باران‌سنجی دانشگاه فردوسی مشهد گزارش شده است. هم‌چنین ۲۲.۷ میلی‌متر باران در ایستگاه فرودگاه مشهد و ۱۹.۱ میلی‌متر باران در ایستگاه دانشگاه بینالود مشهد باریده است.

در این مدت از ایستگاه باران‌سنجی کلات نادر بارش ۴۴.۶ میلی‌متر باران گزارش شده است که بیش‌ترین میزان بارش در سطح استان بوده است.

بر اساس این گزارش در شهرستان فریمان ۲۷.۲ میلی‌متر، ریوش ۲۰ میلی‌متر، قوچان ۱۷.۹ میلی‌متر، گلمکان و چناران ۱۶.۳ میلی‌متر، تربت حیدریه و سرخس ۱۱.۲ میلی‌متر، درگز ۸.۶ میلی‌متر، نیشابور ۶.۸ میلی‌متر، تربت جام و خلیل‌آباد ۵.۵ میلی‌متر باران باریده است. در سایر شهرستان‌های استان نیز بارش‌های کم‌تری گزارش شده است.

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره هواشناسی نشان‌می‌دهد با استقرار سامانه بارشی بر روی استان، طی امروز و با شدت کم‌تری در فردا تا عصر روز پنج‌شنبه در سطح استان بارندگی خواهیم داشت. به گونه‌ای که حجم بارش‌ها طی امروز و فردا موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در سطح استان به‌ویژه در نواحی شمالی و مرکزی استان می‌شود.

بارش‌ها طی فردا و در روز پنج‌شنبه بیش‌تر به شکل رگباری و در بخش‌هایی به ویژه مناطق جنوبی با رعدوبرق همراه می‌شود. همچنن طی امشب و فردا شب در بسیاری نقاط به ویژه در محورهای کوهستانی پدیده مه تشکیل خواهد شد. سرعت وزش باد نیز طی فردا و روز پنج‌شنبه بر روی استان افزایش و در  بخش‌هایی از استان گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.