کرج -عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه دو قطبی کردن شورا به مصلحت شهر نیست گفت: ۸ عضو شورا با اصرار بر گزینه منتخب خود عملا حق انتخاب را از سایر اعضا سلب کرده اند.

درانتخاب شهردار حق برخی اعضا سلب شد/شهر به امان خدا رها شده است

سارا دشتگرد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، ضمن بیان مخالفت خود با روند انتخاب شهردار کرج گفت: زمانی که اصغر نصیری شهردار کرج بود  همان زمان گفتم و معتقد بودم که وی توانایی بالایی در اداره شهر دارد.

وی افزود: این در حالی بود  که برخی از اعضای شورای شهر از ماه سوم شروع به مخالفت با شهردار کردند و از همان زمان به فکر گزینه های انتخابی خود بودند و در نهایت هم  چندی بعد به فرد منتخب خود رسیدند.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی کلانشهر کرج با بیان اینکه بنده به عنوان یک عضوشورا در جهت همکاری با مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف شهر و رفع مشکلات مردم تلاش کرده ام ادامه داد: در مدت ۸ ماهی که نصیری در کرج خدمت کرد هرگز به گزینه ای دیگر فکر نکردم.

وی افزود: زمانی که نصیری به صورت غیرمترقبه استعفای خود را تقدیم شورا کرد برخی از اعضا گزینه خود را انتخاب کرده بودند.

دشتگرد با یادآوری اینکه به عنوان یک عضو شورا حق دارم بعد از رفتن شهردار گزینه های دیگر را بررسی کنم و مناسب ترین را انتخاب کنم، افزود: اما این حق از ۵ عضو شورا گرفته شد و ۸ نفر دیگربا معرفی گزینه منتخب خود عملا حق انتخاب را از دیگر اعضا گرفتند.

وی ادامه داد: این رویه به هیچ وجه مناسب شورای برآمده از لیست امید نیست و طبق دموکراسی مورد تاکید این طیف سیاسی همه افراد حق ارائه نظر در تمام موضوعات و مصوبات شورا را دارند.

دشتگرد با اشاره به اینکه از زمانی که انتخاب شهردار مطرح شده در خصوص گزینه های سایر اعضا نظر سنجی نشده است خاطرنشان کرد: ۸ عضو شورا با اصرار بر گزینه منتخب خود عملا حق انتخاب را از سایر اعضا سلب کرده اند.

وی در ادامه گفت: یک گزینه خانم و دو گزینه آقا را انتخاب کرده ام ومذاکراتی با آنها داشتم ولی ۸ عضو شورا هم قسم شده اند به فرد مورد نظر خود رای دهند بنابراین حاضر به شنیدن  برنامه گزینه های ما نیستند.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه معرفی نامزدهای انتخابی ما دیگر معقولانه نیست و فرد مورد نظر از قبل انتخاب شده است، تصریح کرد: درجلسات غیرعلنی که با اعضای شورا برگزار شد حرف اول و آخرشان مجید سریزدی است واز موضع خود کوتاه نمی آیند.

دوقطبی کردن شهر به مصلحت نیست

دشتگرد با اشاره به اینکه دو قطبی کردن شورا به مصلحت شهر نیست، گفت: این اتفاق برای شهر بسیار خطرناک بوده و اعضای شورا را درگیر دعواهای داخلی خود می کند و این در حالی است که هم اکنون نیز به واسطه این اتفاقات  شهر به امان خدا رها شده است.

وی افزود: پرسنل شهرداری به دلیل اینکه تکلیف خود را نمی دانند ناامید کار روزمره خود را انجام می دهند که این فضا برای مدیریت شهری بسیار خطرناک است.

دشتگرد در پایان با یادآوری اینکه ۵۲هزار رای در انتخابات داشته ام و مردم به من اعتماد کرده اند، گفت: وظیفه دارم اول احراز صلاحیت شهردار را به عنوان عضو شورا کسب کنم ضمن آنکه قانون طبق ماده ۷۱ تکلیف کرده اعضای شورا باید کسی که واجد شرایط است انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.