اصفهان- رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان نبود مدیریت واحد شهرداری را یکی از چالش‌های موجود در این کلانشهر خواند و اظهارکرد: تفاوت در رویکرد مدیران باعث می شود چالش‌های شهرسازی خود را بیشتر نشان دهد.

اصفهان مدیریت واحد شهرداری ندارد

شیرین طغیانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: مدیریت واحد شهری وظیفه دارد در شهرداری شهرداری یک رویکرد را حاکم کند، از این رو مهمترین موضوعی که مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر باید دنبال کند، یکدست کردن تفکر در شهرداری است.

وی به رویکردهای اصلی مدیریت شهری اصفهان در سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: رویکرد اصلی مدیریت شهری در سال ۹۷ مقابله با آلودگی هوا است، شاید نتوانیم به طور کامل این مشکل را کنترل کنیم، اما باید به سمت اصلاح آن گام برداریم واز اجرای هر گونه پروژه ای که به آلودگی هوا دامن زند، جلوگیری کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان توجه به حمل و نقل عمومی و بهینه کردن اتوبوس ها با سوخت پاک همچنین احداث رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان را در کاهش آلودگی هوا و ترافیک بسیار مؤثر خواند.

وی ادامه داد: شورای شهر در سال ۹۷ تصمیم شجاعانه ای گرفت و آن اینکه از ایجاد پروژه های جدید غیر ضروری جلوگیری کند و فرصت را برای اتمام پروژه های نیمه کاره اختصاص دهد.

طغیانی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای بودجه ۹۷ این است که آغاز هر پروژه بدون انجام مطالعه امکان‌پذیر نباشد، گفت: نظارت بر پیمانکاران شهرداری توصیه مهم شورای شهر به شهرداری است چرا که کیفیت نظارت‌ها باید ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای سال جاری برنامه ای را در دو دسته موضوعات نرم افزاری و سخت افزاری برای کمیسیون عمران در نظر گرفتیم که بخش نرم افزاری آن شامل اصلاح فرایندهایی همچون صدور پروانه و تهیه نقشه‌های تفکیکی آپارتمان ها و در بخش سخت‌افزاری رصد پروژه‌ها قبل و حین اجرا با حضور متخصصان است تا کمترین اشتباهات را در اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

تهیه طرح جامع برای ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان

رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تفاهم نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و اداره ثبت انعقاد خواهد شد تا طول زمان فرایند نقشه های تفکیکی آپارتمان‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به طراحی ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان، تصریح کرد: ایستگاه های شبکه عظیم حمل ونقلی قطارشهری نمادهایی از فرهنگ شهر اصفهان است و می تواند تاثیر کیفی زیادی بر روی سیما و منظر این کلانشهر داشته باشد.

طغیانی ادامه داد: متأسفانه برای ۲۰ ایستگاه خط یک طرح جامعی وجود نداشته، از این رو سعی داریم برای ایستگاه‌های خط ۲ و ۳ قطارشهری اصفهان طراحی ویژه‌ای انجام و قبل از اینکه ایستگاه‌ها به صورت انفرادی طراحی شود طرح جامعی برای آنها تهیه کنیم تا بتواند در خط آسمان شهر تاثیر بالقوه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه تهیه طرح جامع با رویکرد آمایش شهری در دستور کار است، گفت: طرح های جامع و تفصیلی که سالها از عمر آن می گذرد، دو بُعدی هستند در حالی که طرح آمایش باید سه بعدی و کالبدی باشد، به همین دلیل تفاهم نامه ای با همکاری راه و شهرسازی و شورای شهر به امضاء رسیده و قرار شده بر اساس آن شرح خدمات بر اساس بستر کالبدی شهر تهیه شود.

رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: دیتاهای لازم برای اجرای این طرح موجود است و اگر درست عملیاتی شود، می توان این طرح را تا ۲ سال آینده تصویب کرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شده است، تصریح کرد: نتایج این کار تاثیر خود را در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، کالبدی شهر اصفهان نشان خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.