بجنورد - مقام عالی دولت در خراسان شمالی از روحانیان و طلاب و دیگر تریبون داران خواست بر اساس اطلاعات صحیح و با بیان درست و موقعیت شناسی، مباحث را مطرح کنند و تزریق روحیه امید و نشاط و تحکیم انسجام نیروهای درون نظام را ازجمله وظایف مبلغان دینی و نیاز امروز جامعه برشمرد

مبلغان به مردم امید و نشاط بدهند/ بعضی ها بر شاخه نشسته ولی بُن می برند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی که در آستانه حلول ماه مبارک رمضان در همایش طلایه داران تبلیغ سخن می گفت، به برخی اظهارنظرها درباره خروج آمریکا از برجام اشاره و تصریح کرد: بعضی ها بر شاخه نشسته و بُن می برند در حالی که باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا شرایط ۵ سال پیش مطلوب بود، درحالی که تورم به ۴۵ درصد رسیده بود؟
وی هم چنین به موضوع ارز و سیاست های جدید ارزی کشور اشاره کرد و ادامه داد: دولت برای تحویل دادن ارز به متقاضیان مشکلی ندارد و باید کمک کنیم این فضای روانی که در کشور حاکم شده است، شکسته و برخی گرانی ها نیز حل شود.
استاندار به شماری از دستاوردهای اقتصادی دولت در خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای رسمی کشور، این استان سال گذشته رتبه چهارم کمترین نرخ بیکاری را با عدد ۹.۷ درصد کسب کرد و در نرخ مشارکت اقتصادی هم به رتبه نخست دست یافت. وی افزود: در شاخص ضریب جینی هم که نشانگر فاصله بین فقیر و غنی است، رتبه خراسان شمالی بهتر از کشوری بوده ولی نقطه ضعف استان که باعث شده است این موفقیت ها کمتر نزد مردم ملموس باشد، پایین بودن درآمد سرانه است. وی خاطرنشان کرد: درآمد سرانه خراسان شمالی حدود ۷۰ درصد میانگین کشور و در رتبه دوازدهم است که باید برای ارتقای این رقم تلاش شود.
صالحی تعریف اهدافی مثل معرفی روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری در هر شهرستان تا هفته دولت امسال و الگوسازی برای دیگر روستاها و شهرهای استان، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۵ درصد تا سال ۱۴۰۰ و هدفگذاری های سالانه در حوزه اشتغالزایی را در راستای ارتقای درآمد سرانه مردم استان قلمداد کرد و گفت: سال گذشته هدفگذاری ما ایجاد ۱۰ هزار شغل بود ولی ۱۱ هزار و ۳۰۰ شغل خالص در استان ایجاد کردیم و برای امسال هم ۱۱ هزار شغل را هدفگذاری کرده ایم.
استاندار هم چنین تبلیغ را هنری ستودنی توصیف کرد و گفت: اسلام هم دینی کاملا علمی و به روز است ولی اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی، برخی جریان ها دین را افیون جامعه معرفی می کردند. وی برگزاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع) در بجنورد را یادآور شد و گفت: در این همایش مباحث مختلف مطرح شد و در این راستا باید برای تبلیغ موثر، بیان درست مباحث و در موقعیت مناسب مدنظر مبلغان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.