گیلان - رئیس بسیج رسانه گیلان، با بیان اینکه آمریکا از ابتدا با تنبیه و تحریم ایران به دنبال مهار انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور انقلاب بوده و هست، خاطرنشان کرد: امروز صدای انقلاب اسلامی ایران به قلب اروپا رسیده و در تمام دنیا شناخته شده است.

آمریکا به دنبال جلوگیری از صدور انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه استان گیلان ، همایش بین المللی «امپراطوری دروغ» با حضور محققان ضد صهیونیسم آمریکایی و اروپایی و با همکاری موسسه افق نو و سازمان بسیج رسانه استان گیلان در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار شد.

محسن جعفری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در این نشست، با اشاره به آغاز رسمی روابط سیاسی ایران و آمریکا از سال ۱۲۶۲ هجری شمسی، اظهار کرد: در ابتدا سیاست آمریکا مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشور ما بود، اما بعد از اعتمادسازی، سیاست و رویه خودش را از سال ۱۳۲۰ تغییر داد.

وی با اشاره به شاخص ترین عواملی که موجب ایجاد اختلاف بین انقلاب اسلامی و دولت آمریکا شد، تصریح کرد: دخالت مستقیم در امور داخلی کشور، کودتای ۲۸ مرداد، اجرای عملیات آژاکس، تصویب قانون کاپیتولاسیون علیه ایران، حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، حصر اقتصادی و تحریم علیه ایران از سال ۵۹، تحریک عراق به جنگ علیه کشور ما و حمایت از صدام دیکتاتور و انهدام هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ از جمله این وقایع است.

این مقام مسئول، سازمان دهی، هدایت و پشتیبانی از منافقین و ضد انقلاب، فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران، توقیف اموال، دارایی ها و تجهیزات نظامی ایران، مخالفت و ممانعت با عبور لوله نفت و گاز آسیای میانه از خاک ایران، اعمال فشار بر ترکیه برای لغو قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری، تحریک همسایگان به ویژه امارات متحده جهت طرح ادعای ارضی درخصوص خلیج فارس و جزایر سه گانه، بازسازی طرح فروپاشی شوروی برای فروپاشی نظام ما، اسلام هراسی و طرح خاورمیانه جدید، تحریک آشوبگران و حمایت رسمی و علنی از شورش سال ۷۸ و فتنه ۸۸ و ۹۶، حمایت از گروه های مخالف و تروریستی، تحریم ظالمانه علیه ایران از جمله دارو، تحریم بانک مرکزی و صنایع پتروشیمی و تصویب هفت قطعنامه شورای عالی امنیت علیه ایران را از دیگر اقدامات آمریکا علیه کشور ما طی سال های بعد از انقلاب دانست.

جعفری، با بیان اینکه امروز شاهد کشتار خصمانه مردم مظلوم فلسطین توسط نیروهای نظامی نژادپرست رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اشغالی هستیم، عنوان کرد: متاسفانه این واقعه در خفقان رسانه ای صورت گرفته؛ در حالی که مرگ انسانیت را نمی توان در سکوت سازمان های به اصطلاح مدافع حقوق بشر و دولت ها و کشورهای اسلامی مدفون کرد.

رئیس بسیج رسانه گیلان ادامه داد: مسبب همه این جنایات حمایت های بی دلیل حاکمیت آمریکا و برخی رهبران خام اندیش و تازه به دوران رسیده عربی از رژیم کودک کش صهیونیستی است و لذا نمی توان از کشورهای اروپایی انتظار داشت که بدون آمریکا برجام را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه سوم خرداد و حماسه بزرگ فتح خرمشهر قرار داریم، یادآور شد: آمریکا در زمان جنگ یک میلیارد دلار برای خرید و ساخت سلاح به عراق کمک و این کشور را از فهرست کشورهای حامی تروریست خارج کرد.

فعال فرهنگی گیلان، با اشاره به دریافت بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک مالی آمریکا توسط صدام در طول سال های جنگ، اظهار کرد: بیش از ۸۰ کشور دنیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عراق در جنگ علیه ایران کمک کردند و سرانجام بعد از ۱۹ ماه، خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ با ۱۹ هزار اسیر آزاد شد.

جعفری گفت: ایران اسلامی هرگاه بخواهد می تواند کارهای بزرگ انجام دهد، اما این پیروزی ها به راحتی به دست نیامده و ۲۳۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردیم که سهم گیلان هشت هزار شهید است. همچنین از ۲ هزار و ۱۰۰ شهید مدافع حرم، ۲۲ شهید گیلانی هستند. در عملیات آزادسازی خرمشهر نیز که «الی بیت المقدس» نام داشت، ۶ هزار شهید دادیم که ۲۶۰ شهید از گیلان بودند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، با بیان اینکه آمریکا از ابتدا با تنبیه و تحریم ایران به دنبال مهار انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور انقلاب بوده و هست، خاطرنشان کرد: امروز صدای انقلاب اسلامی ایران به قلب اروپا رسیده و در تمام دنیا شناخته شده است لذا اگر در جای جای دنیا شعار «مرگ بر آمریکا» شنیده می شود، به معنی مرگ بر مردم آمریکا نیست، بلکه مرگ بر سیاست های مداخله جویانه، قلدرمابانه و زورگویانه حکام و سیاستمداران آمریکاست که می خواهند کدخدای دنیا باشند و برای سایر کشورها تصمیم بگیرند.

وی مردم آمریکا را دوست و برادر ملت ایران دانست که با آنها مراودات علمی، ورزشی و فرهنگی داریم و تصریح کرد: ایران اسلامی همیشه به دنبال صلح پایدار، برابری، برادری، عدالت محوری، ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان بوده و این در حالی است که بنگاه  های خبرپراکنی غربی و امپراطوری رسانه ای آمریکا همواره با سیاست حذف، سانسور و شانتاژ خبری به دنبال خشن و عقب مانده نشان دادن مردم و تاریخ ایران می باشد تا کشور ما در جامعه جهانی ناامن جلوه کند.

جعفری، با بیان اینکه امنیت پایدار ایران با درایت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حضور نیروهای مسلح شجاع، غیرتمند، جان بر کف و ولایتمدار، مردم بصیر، شهیدپرور و پیرو ولایت و مسئولان هوشیار و تلاشگر محقق شده است، تاکید کرد: این مردم تا آخرین قطره خون پای انقلاب و ارزش های نظام ایستاده و دست به دست هم داده اند تا ایران یکی از امن ترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا و بازیگر موثر در خاورمیانه باشد.

وی با اشاره به وجود اختلاف سلیقه در داخل کشور، گفت: همه ما در مقابل دشمنان یکدل، یکصدا و متحد هستیم و مردان و زنان ما آزاد هستند، اما آزادی را برهنگی، ولنگاری، هرج و مرج و بی قانونی معنا نمی کنیم. امروز زنان ما پای به پای مردان در عرصه های مختلف حضور دارند و معنی زن برای ما ابزار خوشگذرانی و برآوردن امیال نیست، بلکه جایگاه زن و مادر در ایران و اسلام یک جایگاه با کرامت و والای انسانی است.

رئیس بسیج رسانه گیلان، در پایان با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا در خروج از برجام، یادآور شد: بدعهدی آمریکا برای ما مسجل بود، اما آمریکا با خروج از برجام بزرگترین اشتباه تاریخی خود را مرتکب شده و اتحاد و انسجام داخلی ما را بیشتر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.