کرج - استاندار البرز با بیان اینکه عده ای کاهش نرخ بیکاری در استان را نمی بینند گفت: اشتغال جزء اصلی ترین موضوعات استان است و امید بسیاری داریم تا این مهم از مرز ۵۳ هزار نفر نیز عبور کند.

عده ای کاهش نرخ بیکاری را نمی بینند/گذر اشتغال البرز از مرز ۵۳ هزارنفر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز در سال ۹۷ که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه جلسات اشتغال از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت:عده ای کاهش نرخ بیکاری را نمی خواهند ببینند و نرخ استان را ۲۰ درصد عنوان می کنند در حالی که رقم آن ۱۰ درصد است.

وی افزود: ما وظیفه داریم بیکاری که دغدغه دولت تدبیر وامید و اقشار مختلف مردم است رامرتفع کنیم و تلاش خود را دراین زمینه با قدرت ادامه می دهیم.

استاندار البرز با بیان اینکه فرودگاه اقتصادی پیام ظرفیت بالایی دارد گفت: اگر بحث حلقه دره و زباله های آن محدوده حل شود اشتغالزایی بالایی خواهد داشت و درتلاش هستیم این امر هر چه زودتر محقق شود.

نجفی اشتغال روستایی در البرز را یک فرصت استثنایی برشمرد و گفت: روستاهای استان محدود و مشخص است و نیاز است بانک های عامل دراین زمینه تلاش کنند تا باایجاد تسهیلات لازم اشتغال روستایی روند رو به رشد خود را طی کند.

وجود ۵ هزار بیکار در روستاهای استان 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرزنیز در این جلسه با بیان اینکه جمعیت فعال استان ۸۳۰ هزار نفر است و با یک در صد کاهش نرخ بیکاری بایستی ۸ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد کرد، افزود: در سال گذشته تعهد اشتغال در استان ۳۳ هزار شغل بود که به ۴۵ هزار تعهد افزایش یافت.

اسماعیل خلیلی  آمار اشتغال اعلام شده را دقیق دانست و گفت: رسانه ها  آمار اشتغال را خدشه دار نکنند چراکه این نرخ اشتغال واقعی  است و۲۳ هزار شغل در سامانه رصد و ثبت شده است.

وی نرخ بیکاری البرز را ۱۰.۵ درصد  اعلام کرد و گفت: هدف امسال برای اشتغال البرز ۵۳ هزار نفر است و امیدواریم با تلاش مضاعف این مهم تحقق یابد.

خلیلی  با بیان اینکه ۵ هزار بیکار در روستاهای استان  وجود دارد، گفت: ۱۵۷ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی اختصاص داده شده و تاکنون ۴۵۴ طرح ثبت نام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.