امام جمعه مشهد گفت: مشکل امروز روحانیت ما نفوذ جریان تحجر در این قشر بوده که ضربه اش بر اسلام از همه چیز بدتر است.

نفوذ جریان تحجر در روحانیت به اسلام ضربه می زند

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی سه شنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب الگوی تربیت جامع طلاب که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: مطابق اعتقاد بسیاری از علما، ملاک اصلی خلیفه الهی بشر در تربیت است زیرا در فرشتگان تعلیم هست اما تربیت وجود ندارد.

وی افزود: انسان سازی در عرصه تربیت و پرورش، قدم گذاشتن در مسیر خلیفه الهی است، ما اگر توانستیم در جریان تربیت نقش داشته باشیم توانسته ایم ملاک خلیفه الهی را در خود تقویت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تربیت هر سنی متفاوت است و نمی شود الگوی سنی را در سن دیگر  پیاده کرد و چه بسا با انجام و ‌پیاده سازی این الگو نتیجه عکس بگیریم.

علم الهدی گفت: الگوی تربیتی جامعه طلاب در طلبه های سنین پایین، جوان و دانشجویان که طلبه شده اند متفاوت است و کتاب نوشته شده توسط آقای نظافت در این زمینه راهبردهای خوبی دارد.

وی بیان کرد: من در مورد دانشجویانی که طلبه شدند معتقدم نباید عادی با موضوع برخورد کرد، تربیت طلبه نیروسازی برای امام زمان(عج) است و باید نیرویی ساخت که به درد امروز امام زمان(عج) بخورد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مشکل امروز روحانیت ما نفوذ جریان تحجر در روحانیت است که ضربه اش بر اسلام از همه چیز بدتر است زیرا  با آرم و نشان دین وارد عرصه شده و به دین ضربه می زنند.

علم الهدی گفت: اشکال اصلی ما در جذب جوانان این است که به جای اینکه  آنها را جذب خود کنیم، خود جذب جوان می شویم و سبک و سیاق و شیوه عملی خود را به شکل دلخواه آنان تغییر می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.