قزوین_ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:  باید تفکر کارآفرینی را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت کرد.

 باید تفکر کارآفرینی را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسام زند حسامی روز چهارشنبه در گردهمایی کارشناسان مسوول، کارشناسان، مدیران و هنرمندان منتخب کارآفرینی استان قزوین در اداره کل آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: امروز با یک اتفاق های مناسب در کشور روبه رو می شویم و اینکه والدین فرزندان را به تحصیل اجبار نمی کنند و این اتفاق مناسبی است که والدین به این سمت حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه امروزه دارا بودن از سواد عملیاتی ضرورت ورود به عرصه کسب و کار است و دانش‌آموزان و دانشجویان باید به این امر مهم توجه داشته باشند، افزود: مسیر توسعه کشور از هنرستان می گذرد و آینده برای دانش آموزان هنرستان ها و کار و دانش ها آینده روشنی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: در آموزش و پرورش معضل جدی بین مسوولان و معلمان وجود دارد و شیوه تدریس برای نسل های مختلف یکسان است؛ نمی توان سبک های آموزشی که در گذشته بین دانش آموزان رواج داشت برای دانش آموزان امروز استفاده کرد.

 حسامی بیان کرد: آموزش کارآفرینی برای کارآفرین شدن دانش آموزان نیست بلکه این دانش آموزان باید تفکر کار آفرینانه داشته باشند و نیاز داریم تا معلمان خود را بازآفرینی کنند؛ باید تفکر کارآفرینی را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت کرد و برای این کار نیاز است که معلمان و هنرآموزان خود را بازآفرینی کنند و به اهداف خویش و راه‌های تحقق آنها بیندیشند. 

وی مطرح کرد: موضوع نوآوری و خلاقیت نیازمند جسارت و ریسک پذیری است و برای ایجاد فضای کارآفرینی به معلمان پیش‌رو و خودانگیخته در این عرصه نیاز داریم؛ نقطه ضعف هایی هم در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد و باید تغییر نگرش در بین مدیران و معلمان ایجاد شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: ما به فضای کارآفرینی نمی رسیم مگر اینکه معلمان فعال در این زمینه داشته باشیم و آموزش هم می تواند اثرگذار باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.