قدس انلاین : در آستانه ماه مبارک رمضان، آستان ملائک پاسبان رضوی با ارائه برنامه های رفاهی و فرهنگی آماده میزبانی از زائران و مجاوران روزه دار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) شد.

آستان قدس رضوی آماده میزبانی از زائران روزه دار شد
 آستان قدس رضوی امسال نیز مانند سالهای گذشته رسم میزبانی شایسته از زائران حضرت امام رضا (ع) را بجا آورده و سفره ای پر برکت گشوده تا شیفتگان اهل بیت (ع) از آن متنعم شوند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از نخستین سحرگاه ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های متنوع فرهنگی در رواق های متعدد بارگاه حضرت امام رضا (ع) آغاز می شود و تا آخرین سحرگاه این ماه زائران و مجاوران از لحظات دلپذیر معنوی بهره مند می شوند.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: حرم مطهر رضوی هر سال در ماه مبارک رمضان با شکوه ‏ترین نمازهای جماعت، ضیافت رضوان، آیین شب قدر و ترتیل ‌‏خوانی را برگزار می‌‏ کند که برای امسال نیز این برنامه ها اجرا می شود.
وی اظهار کرد: با همکاری صدا و سیما، ترتیل خوانی قرآن کریم از حرم مطهر رضوی روزانه در سه نوبت در صحن انقلاب اسلامی، رواق امام خمینی (ره) و مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت زنده از طریق شبکه های مختلف سیما و صدا پخش می شود.
وی گفت: ترتیل خوانی قرآن کریم در نوبت صبح نیم ساعت بعد از اذان صبح به افق مشهد و بعد از اذان صبح تهران به صورت زنده از شبکه یک سیما، در نوبت ظهر از ساعت 10 تا 11 از شبکه قرآن، در نوبت عصر از ساعت 18 تا 19 از شبکه‌ های افق و خراسان رضوی به صورت زنده پخش می شود.
حجت الاسلام حسینی افزود: روزانه 10 جلسه ترتیل خوانی قرآن کریم به صورت مجزا ویژه زنان و مردان در حرم مطهر رضوی برگزار می گردد که سه جلسه از آنها از شبکه صدای استانی و سراسری پخش می شود.
وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت کلام الله با حضور زائران و مجاوران بارگاه قدسی رضوی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد هر روز قبل از افطار برگزار می شود.
وی برگزاری برنامه درس‌ هایی از قرآن با حضور حجت ‌الاسلام قرائتی، کرسی تلاوت قرآن کریم هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی، مسابقات قرآنی، برنامه ختم گروهی قرآن، کارگاه‌ های تصحیح قرائت نماز و برگزاری محافل تفسیر قرآن را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برشمرد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه‎ های سخنرانی و تفسیر قرآن در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) طی ماه رمضان گفت: در این مدت برنامه سخنرانی در تمام اماکن حرم مطهر رضوی پیش بینی شده که محوری ‎ترین برنامه ‎ها در رواق امام خمینی (ره) این حرم مطهر برگزار می شود.
وی سخنرانی بعد از نماز صبح توسط یکی از سخنرانان، برنامه تفسیر موضوعی توسط تولیت آستان قدس رضوی قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره)، سخنرانی یکی از کارشناسان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، سخنرانی یکی از کارشناسان مذهبی قبل از نماز مغرب و سخنرانی حجت الاسلام قرائتی بعد از ساعت 22 و 30 دقیقه شب را از برنامه های روزانه حرم مطهر در ماه رمضان برشمرد.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای برای زائران غیر ایرانی نیز به زبان های عربی، اردو، انگلیسی و آذری در صحن های غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی در قالب سخنرانی، اقامه نماز، حلقه معرفت و توزیع کتابچه برگزار می شود.

* بزرگترین سفره افطاری جهان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)
معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام همزمان با ماه مبارک رمضان برای 377 هزار زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی پهن می شود.
سید خلیل منبتی افزود: هر شب ماه رمضان 13 هزار نفر از زائران و مجاوران بر سر سفره افطاری حضرت امام رضا (ع) نشسته و از خوان پربرکت آن حضرت متنعم می شوند.
وی اظهار کرد: فیش های سفره افطاری توسط خدام رضوی در محلات شهر توزیع می شود و هر خانواده با در دست داشتن فیش های غذا می توانند در مراسم افطاری شرکت کنند.
وی گفت: علاوه بر آن هنگام اقامه نماز مغرب و عشا نیز 100 هزار بسته افطاری سبک بین نمازگزاران در صحن ها و رواق های مختلف حرم مطهر رضوی توزیع می شود.
منبتی افزود: هر شب ماه مبارک رمضان 10 هزار نفر در 2 مهمانسرای حرم مطهر رضوی نیز مهمان وعده شام خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.