ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: آثار باستانی ایلام با کمک اتریشی ها مرمت می شود.

آثار باستانی ایلام مرمت می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمالک شنبه زاده ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی، با بیان اینکه میراث فرهنگی و حفاظت از این میراث تنها مختص به آثار موجود در موزه ها نیست، اظهارداشت: میراث فرهنگی تنها مربوط به آثار باستانی نیست، بلکه اشعار، ادبیات، فرهنگ، لباس و ... جزیی از میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که از نام ها و لباس های محلی استفاده می کنند نیز جزو حافظان میراث فرهنگی هستند، افزود: ادبیات، اشعار و خرده فرهنگ ها، جزو میراث معنوی مردم محسوب شده و وظیفه همگانی است که در حفظ این میراث معنوی تلاش کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اجرای ۱۵ پروژه کلان برای مرمت آثار باستانی استان خبرداد و تصریح کرد: این طرح ها با کمک باستان شناسان اتریشی صورت گرفته و آثار شاخص در اولویت مطالعه و مرمت قرار می گیرند.

 شنبه زاده با تأکید بر لزوم اخذ استعلام دستگاه های اجرایی از این سازمان در اجرای طرح های عمرانی، بیان کرد: این استعلام برای حفظ میراث کهن و عدم تعرض و افزایش حفاظت از آثار باستانی است و همه دستگاه ها باید با این نهاد همکاری لازم داشته باشند.

گفتنی است که در پایان این مراسم از حافظان میراث فرهنگی و معنوی استان با اهدا لوح تقدیر و جوایزی قدردانی بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.