قزوین_ دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی با هر گونه حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری قاطعانه برخورد می کند.

 با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان قاطعانه برخورد می کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با توجه فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: همه ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و به عنوان یک مسلمان موظفیم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم و اگر افرادی بخواهند با هنجار شکنی و به عمد تظاهر به روزه خواری کنند، بدانند که دستگاه قضایی بدون اغماض و قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با تمام ضابطین قضایی، شهرداری ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای افراد جامعه و جلوگیری از روزه خواری در ملاعام و هتک حرمت ماه مبارک و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد نظم عمومی شده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: چنانچه مشاهده شود افراد متجری با روزه خواری در ملاعام اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه نمایند، با توجه به وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله و برخورد با این گونه جرایم، دستورات لازم به تمام مراجع انتظامی به منظور دستگیری افراد مجرم به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به مراجع قضایی و تشکیل پرونده قضایی صادر شده است.

صادقی نیارکی بیان داشت: صنوف متخلف نیز در این حوزه در صورت عدم رعایت ضوابط قانونی و مربوطه از سوی تیم های بازرسی و نظارتی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی می شوند و با واحدهای صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارائه خدمات کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: شعب ویژه ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری در نظر گرفته شده است تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی برای حرمت شکنان ماه مبارک رمضان کاهش یابد.

این مقام قضایی استان به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: مطابق ماده مذکور هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نمی باشد، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

دادستان عمومی وانقلاب قزوین در پایان خاطر نشان کرد: لازم است شهرداری ها، نهاد های فرهنگی، مسئولین ذی ربط در خصوص حفظ حرمت ماه رمضان در طی سال اقداماتی به منظور فرهنگ سازی این امر مهم انجام دهند تا شاهد چنین هنجارشکنی هایی که زیبنده یک جامعه اسلامی نیست، نباشیم تا همه مردم بتوانند در یک فضایی کاملا معنوی و اسلامی از فیوضات این ماه مبارک بهرمند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.