۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 600783

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید عنوان پر افتخارترین تیم لیگ اروپا را از آن خود کرد.

اتلتیکو مادرید پر افتخارترین تیم لیگ اروپا شد

به گزارش قدس آنلاین، این برد در حالی به دست آمد که آن ها در اکثر دقایق بازی برتری خاصی نسبت به حریف فرانسوی داشتند و در نهایت هم با نتیجه 3-0 فینال را به پایان رساندند. اتلتی ها با این نتیجه سومین جام قهرمانی شان در لیگ اروپا را به دست آوردند تا در کنار سویا، پرافتخارترین تیم لیگ اروپا باشند.

مسابقات لیگ اروپا از فصل 2009-2010 ایجاد شد و همین تیم اتلتیکو مادرید، در اولین سال موفق به فتح آن شد. آن فصل نماینده شهر مادرید پس از سومی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، به صورت مستقیم راهی ناک اوت راند لیگ اروپا شد. در آن مرحله، اتلتیکو گالاتاسرای را از پیش رو برداشت و سپس به ترتیب اسپورتینگ، والنسیا و لیورپول را شکست داد تا در فینال به هامبورگ برسد. سفید و قرمزها در مسابقه نهایی نیز فولهام را در هامبورگ شکست دادند تا اولین قهرمان این تورنمنت لقب بگیرند.

در بین قهرمانی اول و دوم، پورتو قهرمان این رقابت ها شد اما در سال 2012 بار دیگر این شاگردان سیمئونه بودند که فاتح لیگ اروپا شدند. این بار شاگردان سیمئونه از پلی آف عبور کردند و بعد از صدرنشینی در گروه، لاتزیو، بشیکتاش، هانوفر و بازهم والنسیا را شکست دادند تا به تیم هم وطن و هم ریشه اتلتیکو بیلبائو رسیدند.

باتوجه به این که اتلتیکو مادرید، به دست 3 جوان باسکی ساخته شده و همواره لباس هایی هم رنگ با بیلبائو داشته، بسیاری از اهالی فوتبال این دو تیم را هم ریشه و برادر می دانند. اما در فینال، برادر قدرتمندتر رحم نکرد و با 3 گل پیروز شد.

اتلتیکویی ها برای قهرمانی شش سال صبر کردند. در این مدت سویا 3 بار قهرمان شد تا به پرافتخارترین تیم این رقابت ها تبدیل شود، البته دو تیم بزرگ چلسی و منچستر یونایتد نیز هر کدام یک قهرمانی به دست آوردند.

اما شاگردان سرمربی آرژانتینی، سه قهرمانی پیاپی قدیمی ترین تیم فوتبال اسپانیا یعنی سویا را بر نتابیدند و پس از ناکامی در لیگ قهرمانان این فصل، عزمشان را برای قهرمانی در لیگ اروپا جزم کردند تا در نهایت، با پیروزی مقابل مارسی در خاک فرانسه، سومین قهرمانی لیگ اروپایی را به دست آورند.

وجه تمایز این قهرمانی ها، کاپیتانی آنتیونیو لوپز در دو جام قبلی بود اما امسال گابی، ستاره 34 ساله اتلتی ها جام قهرمانی را بالای سر برد و این اتفاق در حالی رخ داد که او یکی از گلزنان بازی هم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.