اصفهان- مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: مشترکان بخش کشاورزی این شرکت با اجرای راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش کشاورزی می توانند یک بازی بُرد- بُرد را رقم بزنند.

اجرای راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در  کشاورزی یک بازی بُرد- بُرد است

محمد مهدی عسگری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: بیشترین پیک مصرف برق در تیر و مردادماه اتفاق می افتد و چند سالی است بیشترین مصرف در ساعات میانی روز یعنی از ۱۲ تا ۱۶ روز شده و مصرف برق در بخش کشاورزی افزایش چشمگیری داشته است.

وی مشترکان بخش کشاورزی رادر دو دسته کلی تقسیم کرد و افزود:  دسته اول چاه‌های آب کشاورزی است که کشاورزان برای آبیاری محصولات خود از پمپاژ استفاده می کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: این دسته از مشترکان می توانند با خاموش کردن پمپاژ آب بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ همزمان با پیک بار شبکه برق، در طرح های مدیریت بار توزیع برق شهرستان اصفهان شرکت و از پاداش های خوبی که در این راستا پیش بینی شده، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مشکلی که کشاورزان در این بخش دارند این است که به طور  معمول یک چاه آب کشاورزی بین ۴۰ تا ۵۰ کشاورز مشترک است و ۲۴ ساعته آب چاه را تقسیم می کنند و برای آنها دشوار است که ۴ ساعت پمپ چاه آب را خاموش کنند، از این رو راه حلی  مناسب برای آنها پیشنهاد شده است.

عسگری با بیان اینکه کشاورزان در دو ماه تیر و مرداد که مصرف برق افزایش پیدا می کند، به جای تقسیم ۲۴ ساعته می توانند در طول شبانه روز ۲۰ ساعت آب را بین شرکاء تقسیم و ۴ ساعت پمپ آب را خاموش کنند، گفت: اگر کشاورزان در فصل گرم سال روزی ۴ ساعت بین ۱۲ تا ۱۶ از پمپاژ چاه‌های آب استفاده نکنند، می توانند بقیه مدت زمان استفاده برق را از انرژی رایگان استفاده بهره مند شوند.

وی افزود: در واقع  در قبض برق این دسته از کشاورزان تنها بخش ارزش افزوده و عوارض قبض باقی می ماند، اما هزینه انرژی صفر خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهارکرد: مشترکان دسته دوم بخش کشاورزی شرکت برق، صنایع کشاورزی از جمله دامپروری ها، دامداری ها، گلخانه ها، سردخانه ها است که از آنها به عنوان «صنایع مرتبط با کشاورزی» یاد می شود.

وی با بیان اینکه صنایع مرتبط با کشاورزی با کاهش درصدی میزان مصرف می توانند در طرح های مدیریت بار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان کنند، تاکیدکرد:  به عنوان مثال این مشترکان می توانند بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ قسمتی از مصارف را کاهش دهند.

وی گفت: در سالن های مرغداری نیز مشاهده می شود که در طول شبانه روز چراغ ها روشن است، در حالی که ساعت ۱۲ تا ۱۶ روز نیاز به این همه روشنایی وجود ندارد، از این رو مشترکان این بخش می‌توانند با خاموش کردن برق مجموعه در این ۴ ساعت، در طرح های مدیریت بار شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.