بجنورد-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در فصل برداشت غلات به ۳۰۰ دستگاه کمباین نیاز دارد گفت: کمباین های مهاجر از استان های مازندران، گلستان و خراسان رضوی تامین می شود

خراسان شمالی ۳۰۰ دستگاه کمباین نیاز دارد

به گزارش قدس انلاین، محمد جواد تشکری با بیان اینکه برداشت غلات در این استان از نیمه خرداد ماه آغاز می شود اظهار کرد: هم اکنون ۱۸۰ دستگاه کمباین داخلی آماده به کار برای برداشت محصول هستند که برای کمباین داران و ناظران کلاس آموزشی نیز برگزار خواهد شد.
وی افزود: برای برداشت غلات به منظور نظارت با نظام مهندسی کشاورزی تفاهم نامه ای بسته شده و همچنین معاینه فنی نیز صادر شده است.
تشکری افزود: کمباین هایی که از خارج استان وارد می شوند معاینه فنی آنان بررسی می شود و همچنین برای جلوگیری از انتقال بیماری در پست های قرنطینه این استان بحث ضدعفونی نیز انجام خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین در خصوص نرخ برداشت نیز بستگی به نوع محصول و کمباین ۵ تا ۸ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.
کشاورزان خراسان شمالی پارسال ۱۳۹ هزار و ۸۲۴ تن گندم به سیلوهای استان گندم تحویل دادند.
امسال سطح سبز گندم آبی در خراسان شمالی ۴۹ هزار هکتار و سطح سبز گندم دیم ۶۹ هزار هکتار است.
پیش بینی شده با توجه به وضعیت سبز گندمزارها، ۲۵۴ هزار تن گندم تولید و ۲۰۰ هزار تن از این محصول خریداری شود.
استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.