قدس آنلاین- محمد رضایی: سنت حسنه افطاری ساده امسال هم جلوه خاصی به فضای شهرهایمان داده است و در جای جای شهرمان سفره های افطار برای روزه داران مهیا است که با کمک بهزیستی،کمیته امداد و نیکوکاران این سفره های پربرکت میزبان مددجویان نیازمند در سراسر خراسان رضوی می باشند .

سفره های آسمانی میزبان مددجویان/ توزیع سبد کالایی رمضان میان نیازمندان تحت پوشش/افزایش 20درصد کمک به محرومان دررمضان 97


ماه مبارک رمضان، ضیافت الهی و سفارش پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم  و بزرگان دینی به صله ارحام باعث افزایش  مهمان نوازی ایرانی ها،‌ به هنگام سحر و افطار در سراسر خراسان رضوی گردیده است.

پیامبر مهربانیها حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم در خطبه آخرین جمعه ماه شعبان درباب اهمیت ماه رمضان می فرمایند: "ای مردم؛  کسی که روزه داری را افطار می دهد بهشت بر او واجب و از جهنم دور می شود"... و یا :روزه دارا را افطار دهید ولو بانصف یک عددخرما".

* توزیع بن سبد کالایی زمضان برای مددجویان

مجتبی حسین نژادبه خبرنگار قدس آنلاین می گوید: بن سبد کالایی وزارت رفاه با تامین اعتبار لازم برای همه مددجویان نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)تهیه شده و از فردا(شنبه)آماده توزیع است.

وی می افزاید: علاوه برسبد غذایی فوق که برای افراد تحت پوشش منظور شده برای ۳۰ هزار نفر از افرادی که  نیازمندتر هستنددر سطح استان خراسان رضوی  سبد کالایی داده می شودکه از طریق سازمان بهزیستی و نیکوکاران به این عزیزان تحویل می شود.

*تشکیل ستاد ماه مبارک رمضان

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی خراسان رضوی در ادامه تاکید  می کند: خوشبختانه مردم نوعدوست برای کمک به هموطنانشان پیشقدم هستند و برای ایجاد تسهیل در این فرآیند ستاد ماه مبارک رمضان با شرکت نهادهای خیریه ای و مسئولین بهزیستی و نهادهای حمایتی استان تشکیل شده است که از موازی کاری جلوگیری می کند.

به گفته حسین نژادسفره های افطاری از سوی خیریه ها و نهادهای تحت پوشش نیزبرنامه ریزی شده است وبا کمک خیرین  وشرکتها و و یا نهادهایی که داوطلب باشند این سفره ها بصورت آبرومندانه در سراسر استان پهن خواهد شد.
* تدارک حدود ۱۰ میلیون پرس غذا

 معاون مشارکتهای مردمی استان خراسان رضوی با بیان اینکه آمار اولیه از کمکهای غذایی در رمضان امسال برای نیازمندان این استان رقم خوبی را نشان می دهد تصریح می کند: برای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی حدود ۱۰ میلیون پرس غذا توزیع و یا در سفره های آسمانی برای مددد جویان سرو خواهدشد.
وی همچنین همکاری آستان قدس رضوی برای تهیه و اهدای افطاری متبرک حضرت رضا علیه السلام رامورد اشاره قرار داده و می گوید: از سوی این نهاد همکاری خوبی وجود دارد و قرار است امسال ۹۰۰۰ غذای متبرک مهمانسرای آستان قدس رضوی به مددجویان اهدا شود.

* حساب ۱۱۰۰ ملی برای کمک های نیکوکاران

مجتبی حسین نژاد در باره شیوه  های کمک هموطنان به سفره های آسمانی افطار مددجویان تصریح  می کند: بطور کلی برنامه های ما مشارکت جویانه است و عزیزان نیک اندیش می توانند با هر نیتی که دارند در بحث سفره های اطعام نیازمندان کمکهای نقدی شان را به حساب ۱۱۰۰۰نزد بانک ملی واریز کنند و یا به دفاتر بهزیستی در استانها مراجعه نمایند.

این مقام معاونت مشارکتهای مردمی استان خراسان رضوی می افزاید: اقشارهمیار داوطلب نیز به کمک بهزیستی آمده اند و ضمن اینکه تلاش داریم با کمک این عزیزان کمکهای غذایی را به نیازمندان برسانیم، ایجاد بازارچه های خیریه ای صنایع دستی،تهیه  لوازم توانبخشی،  کمک برای جیهزیه نوعروسان.درمان جراحی بیماران صعب العلاج نیز در دستور کار این نهاد حمایتی و جلب کمکهای خیرین در ماه رمضان  قرار دارد.

* رمضان با شعار" بهانه‌ای برای مهربانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی نیز در ارتباط با برنامه‌های ماه مبارک رمضان کمیته امداد گفت: شعار" بهانه‌ای برای مهربانی" از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خرداد ماه در استان اجرا می‌شود و مردم می‌توانند جهت مشارکت در برنامه‌های ماه مبارک رمضان کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب: ۰۱۰۵۲۲۴۴۰۶۰۰۰، شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۱۱۱۱ و کد *۸۸۷۷*۰۵۱# نزد بانک ملی ایران ارسال کنند.

 همچنین نیکوکاران می توانند در صورت نیت برای کمک های اهدایی این نوع کمک‌های غیر نقدی شان را به اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و ادارات زیرمجموعه این نهاد در شهرستان‌های استان تحویل دهند تا به دست مددجویان و نیازمندان آبرومند برسد.

* افزایش ۲۰ درصدی سفره ه های افطار

حبیب‌الله آسوده افزود: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در سطح استان اجرا می‌شود که این برنامه‌ها شامل توزیع غذای گرم، برپایی سفره‌های افطاری برای ۴۰ هزار نفر با کمک خیران نیک‌اندیش، توزیع ۱۲ هزار سبد کالایی و غیره بوده و مجموع خدمات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام حمایتی استان با بیان اینکه  اتفاق مبارکی در میان آحاد مختلف مردم و دستگاه‌های دولتی به وجود آمده، تصریح می کند:هم شکل‌گیری نگاه مشترک، وفاق و همگرایی در بحث فقرزدایی، رفع فقر مطلق و نگاه ویژه به محرومان یک رویکرد با برکت است و دولت و مجلس هم در جهت‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های گاه بر داشته اند اما از مردم انتظار داریم با کمک های ارزشمندشان خادمانشان را در این فرآیند یاری نمایند.

*آغاز توزیع سبد غذایی ماه رمضان ازشنبه

سرپرست دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کا ررفاه اجتماعی  نیز به رسانه ها گفت: سیزدهمین مرحله توزیع سبد غذایی آغاز شده و تا هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مریم‌السادات میرمالک ثانی سرپرست دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توزیع سیزدهمین مرحله سبد غذایی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شناسایی نیازمندان بر اساس طرح دولت و وزارت رفاه، مرحله به مرحله انجام می‌شود و براساس بُعد خانوار از ۳۵ تا ۱۳۰ هزار تومان به حساب سرپرستان از شنبه واریز می‌شود.

سرپرست دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه افزود: طرح توزیع سبد غذایی ماه مبارک رمضان مختص مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است و علاوه بر افراد تحت پوشش، سایر اقشار نیازمند شناسایی شده که به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده و در این مرحله سبد غذایی را دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.