رشتخوار -قدس انلاین : رییس شورای اسلامی شهر جنگل رشتخوار، گفت: منطقه جنگل از توابع شهرستان رشتخوار با دارای بودن 19 روستا و یک شهر و یک بخش فاقد یک شعبه بانکی است واین بخش که قطب کشاورزی شهرستان رشتخوار در خراسان است راه اندازی یک شعبه بانک ملی در شهر جنگل ضروری است.

ایجاد یک شعبه بانک ملی در شهر جنگل  ضروری است


به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،دکتر علی یعقوبی در جمع مردم جنگل و در پی سفر رییس بانک ملی مرکزی خراسان رضوی به شهرستان  گفت: با پیگیری هایی که از طریق اداره امور شعب بانک ملی استان انجام شده قول  ایجاد یک شعبه بانک ملی در شهر جنگل داده شد که این  امر منجربه باز گشت سرمایه مردم به شهرستان است.

وی  در ادامه با اشاره به مجموع 420 حلقه چاه کشاورزی در شهرستان، بیان کرد: سهم بخش جنگل از این مجموع چاه ها قریب به 220 حلقه بوده که ثمره آن 7 هزار هکتار باغات پسته در این بخش شده است

وی با توجه به ظرفیت و توانمندی های دیگر بخش جنگل رشتخوار گفت: سال گذشته 25 هزار تن محصولات غله در شهرستان خریدداشتیم که 65 درصد آن مربوط به بخش جنگل بوده و 6 میلیارد تومان هم خرید محصول پنبه دولت از کشاورزان این بخش و 7هزار تن فروش محصول پسته از عمده ترین محصولات در بخش جنگل بوده است.
یعقوبی  بیان کرد: بخش جنگل رشتخوار به قطب اقتصادی محصولات کشاورزی تبدیل شده است و مسئله که همیشه ما را آزرده خاطر کرده، بحث خروج سرمایه محصولات کشاورزی از شهرستان رشتخوار به شهرستان های اطراف است.
فرماندار رشتخوار هم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شعار حمایت از کالای ایرانی و دغدغه های مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص تولید اشتغال پایدار، گفت: یکی از برکات این سفر و مصوبات اجرایی آن که خواسته بحق همه مردم عزیز این بخش ، ایجاد یک شعبه بانک ملی با مساعدت و همکاری سرمایه گذاران در جنگل است .

وی در ادامه اولویت های کاری در دست اقدام برای بخش جنگل را گازرسانی به روستاهای باقی مانده در این بخش، اجرای روکش آسفالت از احمدآباد آستانه به سمت جنگل به طول 30 کیلومتر، تعریض محور جنگل، اصلاح شبکه های آب شرب و آموزش سیستم های نوین کشت و آبیاری محصولات کشاورزی، احداث مجتمع دامداری و ... اعلام کرد و افزود: ما در بحث اعتبارات کم نداریم و با توجه به اینکه رویکرد دولت در برنامه های پنجم و ششم توسعه مبنی بر کوچک سازی است.
در ادامه رییس اداره امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی گفت: مزیت و پتانسل شهرستان رشتخوار و بخصوص بخش جنگل بسیار بالاست و می تواند برای اقتصاد استان و به مراتب کشور موثر باشد.
مونسان با اشاره به  جایگاه شبکه بانکی بعنوان  ستون اقتصادی کشور گفت:89 درصد  اقتصاد کشور توسط بانک ها تامین می شود و بانک ها در مواجهه با بحران منابع مالی این آمادگی را دارند تا در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی خدماتی را به مردم ارائه دهند.
رییس امور شعب استان  خراسان رضوی تصریح کرد: بانک ملی به جهت جایگاه حاکمیتی و تکلیف حکومتی که دارد در تمامی پروژه های اقتصادی بدون محدودیت به هر بخشی ورود پیدا می کند بطوری که قابلیت صندوق توسعه هم بصورت ارزی و هم ریالی است و در تبصره 18 قانون بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان اعتبارات از سال قبل داشته و در دیگر تبصره ها هم شامل اعتبارات است.

وی گفت: نرخ های بانک ملی هم بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار مشخص است و با ساز و کاری که مقام عالی بانکها دارند، در راستای کمک به اقتصاد کشور به ما مجور داده اند تا بتوانیم کاهش نرخ داشته باشیم و سرمایه گذاران در بانک های ملی را حمایت کنیم.

مونسان گفت: ما در راستای خدمت رسانی به مردم وظیفه داریم، هر جا مردم احساس نیاز کردند حاکمیت نظام در کنار آنان باشد و در بحث ایجاد شعبه با کمال افتخار آمادگی کامل داریم با تمام ظرفیت به مردم منطقه جنگل خدمات رسانی کنیم

شهرستان رشتخوار جمعیتی قریب به 62 هزار نفردارد که شغل اصلی مردم منطقه بر پایه کسب درآمد و روزی از راه کشاورزی و دامداری است با این وجود که 85 درصد جمعیت شهرستان رشتخوار روستایی است و دارای چهار شعب بانکی ملی کشاورزی صادرات و تجارت است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.