قزوین_ امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه گفت: مشکلات کشور با برجام حل نمی شود.

مشکلات کشور با برجام حل نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مسجدالنبی (ص) شهرقزوین با اشاره به آیاتی از سوره بقره قرآن کریم در خصوص ارزش و اهمیت ماه رمضان اظهار داشت: خداوند زمانی که بندگان را به عبادت دعوت می کند، همه مردم را به صورت عام مورد خطاب قرار می دهد اما وقتی به روزه دعوت می کند، این دعوت متفاوت و خاص است.

وی افزود: بندگان برای روزه گرفتن باید مراحلی را بگذرانند و خداوند عنوان می کند که «در روزه گرفتن یک فرصت معنوی به شما بندگان عنایت کردیم»؛ روزه گرفتن در آئین گذشتگان نیز به صورت متفاوت تر وجود داشت و روزه برای این است که انسان به مرحله تقوای الهی برسد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در دعوت بندگان به روزه گرفتن به صورت انفرادی دعوتنامه داده است و بیان می کند که 《روزه بر شما واجب شده همانگونه که به پیشینیان واجب شده است، باشد که به تقوا برسید》.

عابدینی عنوان کرد: اگر به خوبی روزه ماه رمضان را بگیریم پاداش خود را در عید فطر خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: پیامبر عنوان می کند:《 شما مسلمانان اگر روزه می گیرید باید تشنگی و گرسنگی آخرت را به صورت مداوم در نظر داشته باشید؛ در ماه رمضان باید مستمندان موردتوجه مومنان قرار بگیرند و آنها احساس کنند ماه رمضان ماه برکت خدا است؛ مومنان در این ماه باید در راستای تحکیم بنیان خانواده و خویشاوندی تلاش کنند》.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) مومنان را به مراقبت از زبان و رفتار در ماه رمضان سفارش می کند؛ اگر مالی حرام است باید چشم طمع را برآن بست و گوش های خود را نسبت به هرچیزی که شنیدنش حلال نیست، ببندیم و نباید این حرام در بدن ما وارد شود و آتش جهنم را در دل شعله ور کند.

عابدینی مطرح کرد: پیامبر روزه داران و مومنان را به حمایت از یتیمان و ایتام و تکیه کردن به دامن خداوند و ائمه سفارش کرده است؛ یکی از بزرگترین فایده های ماه رمضان این است که انسان بدون توبه از این ماه خارج نشود و طلب استغفار کند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر همچنین به دعای مومنان در لحظه لحظه های ماه رمضان و به ویژه در زمان نمازها تاکید کرده است چراکه این زمان ها به عنوان زمان های ویژه و خاص یاد می شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت های پیش رو تشریح کرد: آمریکا با این فعالیت خود مقاومت اسلامی را بیشتر و وحدت بین کشورهای مسلمان را محمکتر و رژیم صهیونیستی را سقوط کرد.

عابدینی گفت: خوشحالیم که چیزی به برچیده شدن بساط رژیم صهیونیستی نمانده است و بیت المقدس به صاحبان اصلی خود خواهد رسید.

وی مطرح کرد: وقتی دشمن را با زیاده خواهی ها می بینیم و به هیچ دشمن آمریکا، اروپا و انگلیس اعتماد نمی کنیم و برجامی که آمریکا به اروپا واگذار کرده می تواند وقت ما را تلف و ما را به بازی بگیرد اما نمی تواند مشکلات ما را حل کند و مشکلات ما با وحدت و همدلی، استفاده از ظرفیت های داخلی و همدلی حل می شود و باید به سمت راهی که دین مشخص کرده برویم.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اضافه کرد: براساس سخن امام راحل، 《خرمشهر را خداوند آزاد کرد》؛ اگر مجاهدت و تلاش رزمندگان نیز نبود این شهر فتح نمی شد.

عابدینی یادآورشد: اقامه نماز جمعه مهم بوده و روایات مختلفی از ائمه در این خصوص عنوان شده است؛ نماز جمعه به قدری مهم است که افرادی که شرایط حضور در نماز جمعه را دارند سفارش ویژه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.