بیرجند- امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه تمام عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پرتو ایستادگی است گفت: امروزه اگر نفوذ کشور روز به روز گسترش می یابد و دشمن نا امید می شود به برکت مقاومت است.

نجات کشور در سازش نیست/ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پرتو ایستادگی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین مختاری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: قرآن مجید فلسفه بسیاری از عبادت و از جمله روزه را رسیدن به ملکه تقوا بیان می کند.

وی با بیان اینکه روزه برای توسعه تقوا است افزود: عبادت و بندگی خدا برای رسیدن به ملکه تقوا و برای توسعه تقوا است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه انسان باید از طریق تقوا به فلاح برسد بیان کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت، جهان برای انسان و انسان برای رسیدن به رستگاری، خوشبخنی واقعی و حیات طیبه آفریده شده است.

مختاری تنها راه رسیدن به این خوشبختی را اتصال به معدن عظمت خداوندی عنوان کرد و تصریح کرد: انسان باید با ایمان، تقوا و عمل صالح خود را به خدا وصل کند.

وی به مناسبت های هفته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است و ما باید از فرصت های این ماه با برکت استفاده کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند اول خردادماه روز بهره وری و بهینه سازی مصرف را از دیگر مناسبت های هفته عنوان کرد و یادآور شد: بهره وری و بهینه سازی مصرف از ضروریات مهم کشور است.

مختاری اظهار داشت: در این راستا دولت و ملت باید دست در دست یکدیگر دهند تا بهره وری از منابع موجود به حداکثر برسد و همچنین در بحث مصرف نیز در بخش های مختلف به خصوص در بخش آب که مشکل امروز کشور است باید بهره وری حداکثری از آب های موجود و بهینه سازی آب های موجود مدیریت و برنامه ریزی شود.

وی سوم خردادماه را سالروز فتح خرمشهر عنوان کرد و افزود: سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر است که سرنوشت جنگ را عوض کرد و ملت ما بعد از جنگ پیروزی های خاصی را سپری کرد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به مسائل خارجی و داخلی کشور گفت: امروز مهمترین مسئله داخلی کشور مسئله برجام بی فرجام و مهمترین مسئله خارجی کشور فلسطین و انتقام سفارت خانه آمریکا از بیت المقدس است که ظلمی است که اسرائیل به این ملت مظلوم و جهان اسلام می کند.

مختاری بیان کرد: در طول ۴۰ سال پس از انقلاب و ۷۰ سال پس از اشغال فلسطین در داخل مسئولان و مردم ما و در منطقه و فلسطین نیز رهبران جنبش فلسطین و مردم فلسطین دو رویکرد و تفکر کلی داشتند.

وی تفکر سازش کاری و تلاش برای جلب اعتماد آمریکا را یکی از این تفکرات عنوان کرد و تصریح کرد: در این راستا بر اساس این تفکر ما باید کدخدایی آمریکا و مستکبران را بپذیریم و هرچه آنان بگویند قبول کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه این تفکر در داخل نیز وجود دارد یادآور شد: چراکه بر اساس این تفکر تنها راه پیشرفت و توسعه کشور دوستی با آمریکا است و از هرگونه ایستادگی و انقلابی گری دوری کنیم.

مختاری با بیان اینکه این تفکر دو ریشه اصلی اعم از ضعف قدرت و اعتماد بیش از حد به قدرت های استکباری دارد گفت: بر اساس این تفکر باید ساده لوحانه شعارهای دنیای غرب را باور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اما ۷۰ سال ظلم بر فلسطین نشان داد هرچه ملت فلسطین بیشتر به سمت صلح و سازش رفت آمریکا جلوتر رفت و گستاخ تر شد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود تاکنون همه فلسطینی ها نابود می شدند افزود: در داخل کشور نیز دولت بازرگان، جبهه ملی، و نهضت آزادی و بنی صدر به دنبال چنین تفکری بودند که ما باید آمریکا و اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و در برابر آنان ایستادگی نکنیم که با اشاره امام(ره) و ملت ایران آنان را از جلو راه کنار زدند.

مختاری با بیان اینکه تفکری که امام و رهبری داشتند این بود که تعامل با دنیا و روابط با دنیا برقرار باشد اما در مقابل قدرت های دنیا نباید تسلیم شویم و از آرمان های خود دست برداریم گفت: بنابراین امام (ره) ایستادگی را پیشنهاد کردند و در حال حاضر تجربه ۴۰ ساله انقلاب و ۷۰ ساله فلسطین این واقعیت را بیان می کند.

وی با بیان اینکه عزت در بندگی خداوند است خاطرنشان کرد: انسان با ایمان و تکیه بر فرهنگ ناب اسلامی به اوج اقتدار و عزت می رسد و فرهنگ مادی گرایانه فرهنگ اخلاق و انسانیت نیست.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه دشمن به دنبال منافع خودش است بیان کرد: آنان به دنبال این هستند که فلسطین را از بین ببرند و جهان اسلام را نابود کنند.

مختاری با بیان اینکه ما باید بر اساس آیات قرآن، عقل سلیم و تجربه ۴۰ ساله به دشمنان اعتماد نکنیم اظهار داشت: همچنین باید به خود تکیه کنیم و از فرصت های ماه مبارک رمضان و ماه محرم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما با اقتدار می توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم یادآور شد: در جریان داعش با ایستادگی توانستیم دست و پای داعش را جمع کنیم وگرنه با مذاکره این کار انجام نمی شد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه پیروزی در جنگ و ادامه دادن ۴۰ سال راه انقلاب به دلیل مقاومت و ایستادگی و شهدا بود گفت: اگر امروز نیز  توانستیم در بحث هسته ای پیشرفت جدی داشته باشیم به دلیل مقاومت ها است.

مختاری با بیان اینکه تمام عزت و اقتدار ما در پرتو ایستادگی است یادآور شد: امروزه اگر نفوذ ما روز به روز گسترش می یابد و دشمن نا امید می شود به برکت مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: ما بر اساس روایات قرآن، عقل سلیم و تجربه ۴۰ ساله تفکر سازش و تسلیم را محکوم می کنیم و در بعد داخلی خواهان مقاومت و ایستادگی مسئولان دولتی در برابر زیاده خواهی آمریکا و اسرائیل هستیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: همچنین در بعد بین المللی و منطقه ای نیز امروز در برابر ظلمی که بر ملت فلسطین می شود ناراحت هستیم و براعت و بیزاری خود را از آمریکا و اسرائیل که بر ملت فلسطین ظلم می کنند اعلام می کنیم و از ملت های مسلمان و دولت جمهوری اسلامی می خواهیم با تمام توان از این ملت مظلوم دفاع کنند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.