قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: شفاف‌سازی، تسهیل در امور، جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی کاهش چشمگیر هزینه‌ها از جمله آثار مطلوب تحقق دولت الکترونیک است به گونه‌ای که ما در استان طی سال های اخیر بیش از میلیاردها ریال با حذف کاغذ از مکاتبات اداری صرفه‌جویی کرده‌ایم.

خراسان رضوی در تحقق دولت الکترونیک از استان‌های پیشرو است/۴ هزار فرآیند اداری استان در شبکه دولت الکترونیک
به گزارش  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،  وی گفت: آنچه که اجرای دولت الکترونیک را یک ضرورت و الزام برای دولت کرده گسترش و تنوع مسئولیت‌های دولت می‌باشد.

علیرضا رشیدیان تامین زیرساخت‌های دولت الکترونیک را ضرورتی غیر قابل اجتناب دانست و گفت: هم اکنون بیش از ۴ هزار فرآیند دستگاه‌های اداری و دهیاری‌ها به شبکه دولت متصل شده است.

وی گفت: هم اکنون ۷۵۲دهیاری نیز دارای اینترنت پرسرعت هستند که به صورت آنلاین مکاتبات خود را از بستر اینترنت انجام می‌دهند.

رشیدیان با بیان اینکه تا آخر خردادماه سال جاری ۴۳۰ دهیاری دیگر نیز به این آمار اضافه می‌شوند، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۲۸۰۰ روستا یعنی تعدادی فراتر از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز به شبکه اینترنت متصل شوند.

وی تاکید کرد: تحقق دولت الکترونیک تنها در حوزه دولت محقق نشده بلکه قوه قضاییه نیز به دنبال این مطلب است و شهرداری‌ها نیز با شعار شهر هوشمند از این موضوع استقبال کرده و به آن وارد شده‌اند.

رشیدیان گفت: در شهرستان‌های نیز کارگروه‌های شهرستانی نیز با محوریت فرمانداران برای تحقق این موضوع تلاش می‌کنند.

وی به سایر دستاوردهای تحقق دولت الکترونیک در حوزه‌ها و بخش‌های دیگر اشاره کرد و گفت: فروردین ماه سال قبل در قالب طرح تکاپو که ۲۱ شرکت عموما در حوزه آی. تی و آی سی. تی فعالیت می‌کردند تفاهمنامه سه جانبه بین وزارتخانه‌های فناوری ارتباطات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری به امضا رسید که در این طرح ۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق شده و تا کنون منجر به ایجاد ۲۲ هزار اشتغال گردیده است.

رشیدیان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خراسان رضوی در حوزه آی. سی. تی دومین شهرک فناوری کشور پس از تهران به زودی در مشهد افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع فیلتر شدن تلگرام و ترغیب به استفاده از پیام رسان‌های داخلی عنوان کرد: جای بسی خرسندی است که اعلام کنیم یکی از پیام‌رسان‌ها فعال داخلی به همت جوانان این استان طراحی شده و در حال استفاده است از این رو توسعه دولت الکترونیک علاوه بر حوزه خدمات در موضوعات اقتصادی، تولید و اشتغال نیز نقش به‌سزایی دارد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.