قدس انلاین : طرح ملی توسعه کشاورزی و تولید مبتنی بر قرار داد با حضور وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی در خراسان رضوی رونمایی شد.

طرح ملی توسعه کشاورزی و تولید مبتنی بر قرار داد در خراسان رضوی رونمایی شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی ربیعی در مراسم رونمایی و آغازین این طرح ملی از مشهد گفت: در گام نخست، این طرح برای زعفران و داروهای گیاهی به صورت پایلوت از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و کرمان آغاز شد و ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به همین منظور اختصاص یافت.

وی افزود: در گام بعدی و برای محصولات باغی این طرح در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و شمالی به اجرا در خواهد آمد.

وزیر تعاون اظهار داشت: برای محصول سیب‌زمینی این طرح در استان‌های همدان، قزوین و اردبیل اجرایی می شود و در گوجه فرنگی نیز استان کرمانشاه پایلوت می‌شود.

ربیعی ادامه داد: این طرح برای محصولات کنجدی در استان یزد و برای شیر و فرآورده‌های لبنی در استان‌های خراسان رضوی و شمالی اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: با هدف توانمند سازی روستاییان و جلوگیری از توأم شدن سالمندی با فقر در روستاها، تمامی مشاغلی که از طریق این طرح ایجاد می شود، منتهی به بیمه بازنشستگی خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: سهم بیمه روستائیان از محل صندوق بیمه روستائیان و عشایر تامین خواهد شد و دولت آن را پرداخت می کند.

وزیر کار با اشاره به این که ساختار مشاغل روستاهای ما بنگاه‌های کوچک بدون اتصال به بازار است؛ گفت: مهمترین چالش در ناپایداری مشاغل، عدم متصل بودن کسب و کارها به بازار است که با اجرا شدن این طرح، رفع مشکل خواهد شد.

وی تولید کالاهای استاندارد و ورود دانش به روستاها را از دیگر برکات اجرای این طرح برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در اشتغال روستایی ، پایداری جمعیت، جلوگیری از حاشیه‌نشینی و مقابله با فقر است.

این طرح که در قالب یک تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی معاون اول ریاست جمهوری، وزارتخانه های کار،  جهاد و بانک کشاورزی به امضا رسیده  در گام نخست برای پنج هزار روستایی در خراسان رضوی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.